Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

Boekreview: Clout, the art and science of influential Web Content door Colleen Jones

Colleen Jones geeft in dit boek een handleiding om een website strategie op te zetten. Zij benadrukt vooral het belang van een planmatige strategie om betere website resultaten te behalen. Zij gebruikt de volgende pijlers om dit te kunnen realiseren: bekendheid, identificatie, vertrouwen en motivatie om tot actie over te... » Lees meer van 'Boekreview: Clout, the art and science of influential Web Content door Colleen Jones'

Verloting 2 entreekaarten Emerce Conversion

Op 12 april 2012 (volgende week donderdag) vindt in Amsterdam de derde editie van het succesvolle Emerce Conversion congres plaats. Vorig jaar lanceerden we het nieuwe ontwerp van webanalisten.nl vanaf dit congres. Dit jaar zijn we media partner en zullen we achteraf verslag doen van het event. Omdat we mediapartner zijn,... » Lees meer van 'Verloting 2 entreekaarten Emerce Conversion'

Digital analytics is de toekomst maar ‘bezint eer ge begint’

De Web Analytics Association heeft onlangs haar naam veranderd naar Digital Analytics Association. Een bewuste keuze omdat het speelveld inmiddels breder is geworden dan ‘het web’ alleen. ‘Multi Visit Analyse’ is de overkoepelende term die de experts hiervoor gebruiken. Dit betekent dat de bijdrage van zogenaamde offsite metrics (lees: het... » Lees meer van 'Digital analytics is de toekomst maar ‘bezint eer ge begint’'

Achmea op het WAC#12

Tijdens het Web Analytics Congres werden 2 parallelsessies verzorgd door Achmea. De eerste sessie werd gegeven door Tjaard Prins met de titel "Even Apeldoorn Checken". De tweede sessie werd verzorgd door Jeroen Aldenkamp en Stefan Hanekamp met de titel "BIG Data". Ik was natuurlijk extra nieuwsgierig aangezien ik 12 jaar... » Lees meer van 'Achmea op het WAC#12'

Gebruik conversie segmenten in Google Analytics

Sinds enkele maanden is het mogelijk om multi channel trechters te gebruiken om je ondersteunende en daadwerkelijke conversies door te meten. Naast het aanmaken van kanaalgroepen, is het ook mogelijk om conversiesegmenten aan te maken voor de tijd en contactmomenten voorafgaand aan de daadwerkelijke conversie. Daarnaast kun je een segment... » Lees meer van 'Gebruik conversie segmenten in Google Analytics'