Een dashboard is een overzicht van belangrijke informatie, vaak Key Performance Indicatoren (KPI’s). Welke KPI’s of welke informatie getoond wordt op het dashboard hangt af van de bedrijfsdoelstellingen. Dashboards worden vaak gemaakt in Microsoft Excel.
Tips voor de beste dashboards in jouw organisatie
Datagedreven marketeers kunnen niet zonder cijfers. Wat is de conversie van deze campagne? Hoe doen de verschillende categorieën het? En zien we voldoende klantretentie? Daar kijken we wekelijks of zelfs nog vaker naar. Maar ben je ook in staat collega’s op een goede manier van informatie te voorzien? En doe... » Lees meer van 'Tips voor de beste dashboards in jouw organisatie'
E-mailmarketing automatiseren
Geautomatiseerde e-mails zorgen voor 75% hogere open rates en hebben twee keer zoveel kliks als standaard e-mailcampagnes. De belangrijkste reden waarom e-mailautomatisering beter werkt, is omdat je de e-mails veelal naar mensen stuurt voor wie deze relevant zijn. Andere redenen zijn dat geautomatiseerde e-mails verzonden kunnen worden op het moment... » Lees meer van 'E-mailmarketing automatiseren'
CRO en Analytics workshops op 20 april in Amsterdam
Op vrijdag 20 april organiseert MeasureCamp Amsterdam een workshop-dag. Of je nu verdieping wilt in een onderwerp waar je dagelijks al mee bezig bent of iets geheel nieuws wilt leren om nog beter te worden in je digitale vakgebied. De beste experts uit het werkveld delen hun kennis en jij... » Lees meer van 'CRO en Analytics workshops op 20 april in Amsterdam'
Welk dashboard presenteert mijn data het beste?
Meer dan ooit is er behoefte aan een goed leesbare presentatie van gegevens. Cijfers zitten verstopt in lokale spreadsheets of moeten uit meerdere bronnen gecombineerd worden tot een zinvolle rapportage. De keuze voor verschillende leveranciers voor CRM, webanalyse en e-commerce software maakt het er niet makkelijker op.
3 typen dashboards vergeleken
Marketeers... » Lees meer van 'Welk dashboard presenteert mijn data het beste?'
Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop
Dit artikel betreft deel 2 van het onderwerp “Productinformatie op orde bij een B2B-shop”. Lees deel 1 hier.
Nog even opfrissen
In deel 1 ging het over hoe je de productinformatie in orde maakt (zie ook mijn vorige artikel). We gaan er dus in dit artikel van uit dat de informatie netjes in een product... » Lees meer van 'Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop'
De kwaliteit van je Google Analytics setup vergroot de waarde van je webstatistieken
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
Google Analytics is de meest gebruikte webanalytics tool. De software is gratis, uitgebreid, zeer accuraat en kennis over het gebruik is wijdverbreid. Tegelijkertijd is dat een nadeel. De verwachtingen die... » Lees meer van 'De kwaliteit van je Google Analytics setup vergroot de waarde van je webstatistieken'
Tip voor je dashboard: werk met draaitabellen en draaigrafieken (deel 2)
Lees meer over dashboards en welke geschikt is voor jou in het nieuwe artikel van Stephan van Heusden: Welk dashboard presenteert mijn data het beste?
Dit artikel is deel zes van mijn reeks artikelen over doelstellingen en dashboards. In de eerste twee delen ben ik in gegaan op het belang van doelstellingen, in delen drie... » Lees meer van 'Tip voor je dashboard: werk met draaitabellen en draaigrafieken (deel 2)'
Tip voor je dashboard: werk met draaitabellen en draaigrafieken (deel 1)
Lees meer over dashboards en welke geschikt is voor jou in het nieuwe artikel van Stephan van Heusden: Welk dashboard presenteert mijn data het beste?
Dit artikel is deel vijf van mijn reeks artikelen over doelstellingen en dashboards. In de eerste twee delen ben ik in gegaan op het belang van doelstellingen en in delen... » Lees meer van 'Tip voor je dashboard: werk met draaitabellen en draaigrafieken (deel 1)'