5 redenen om een analytics dashboard te ontwikkelen
Tijdens het 5e Webanalytics Congres, presenteerde ik samen met Saskia Dikmans, vanuit SNS Bank, het analytics dashboard dat wij ontwikkelde voor onze afdeling, Internet Verkoop. Na deze presentatie hebben wij veel positieve reacties ontvangen over de inhoud en vormgeving van het dashboard. In dit artikel geef ik vijf redenen waarom... » Lees meer van '5 redenen om een analytics dashboard te ontwikkelen'
WAC2011 presentatie SNS Bank: Data inzicht – doelinzicht
Dashboards kunnen een bijzonder krachtig middel zijn om resultaten uit te dragen binnen de organisatie. Helaas wordt het enorme potentieel van dit middel slechts zelden gerealiseerd. De meest geavanceerde dashboard technieken kunnen je niet helpen wanneer je niet de juiste data op de juiste wijze weet te presenteren.
SNS Bank presenteerde... » Lees meer van 'WAC2011 presentatie SNS Bank: Data inzicht – doelinzicht'
[Opgelost] Het grootste nadeel van een webanalyticspakket
De meeste sites worden op dit moment gemeten met een webanalyticspakket. Maar wat gebeurt er daadwerkelijk met het webanalyticspakket? Wie logt er in? Waarom? Hoevaak? (trouwens, wie meet dat?) Bij veel bedrijven wordt het webanalyticspakket slecht gebruikt. Maar waarom? Wat is de reden dat webanalyticspakketten zo slecht gebruikt worden? Er... » Lees meer van '[Opgelost] Het grootste nadeel van een webanalyticspakket'
10 tips voor een dashboard met impact
In mijn eerste post meteen maar iets onmisbaars voor iedere web analist; een dashboard. Een goed dashboard verschaft informatie, geeft inzichten en zet aan tot actie. En is ook nooit helemaal af, is mijn ervaring.
Maar hoe kom je nu zover dat er iets met jouw dashboard wordt gedaan? Vanuit de praktijk geef ik graag... » Lees meer van '10 tips voor een dashboard met impact'