Google Analytics heeft de mogelijkheid om de gemeten ruwe data te bewerken voordat deze beschikbaar komt in de rapportage omgeven. Dit is mogelijk (op beheerders niveau) door de Google Analytics data te filteren. Met deze filters kun bijvoorbeeld je eigen bezoek uitsluiten, zoekmachine posities weergeven bij inkomend zoekverkeer en bijvoorbeeld inzicht krijgen in bezoek vanuit Google Image Search.

Google Analytics voegt Content Groepen to aan de Behavior Flow

Google heeft deze week 'Content Groupings' toegevoegd aan de 'Behavior Flow' in Google Analytics. Behavior Flow is een visualisatie van hoe gebruikers zich door je website navigeren en per dimensie waar ze je website weer verlaten. Onze collega's van Marketingland laten weten dat je deze flow nu ook per Content Groep kunt bekijken. Content... » Lees meer van 'Google Analytics voegt Content Groepen to aan de Behavior Flow'

Let op de ‘Spooktraffic’ in je webanalytics pakket

Dagelijks kijken we in ons webanalyticspakket naar bezoekersaantallen, conversieratio’s, bounce-percentages etc. om op basis daarvan onze online business bij te sturen. Maar weet je eigenlijk wel zeker dat de bezoekers waarop je je aannames baseert wel échte bezoekers zijn? Het aandeel ‘spooktraffic’ wordt volgens onderzoek namelijk steeds groter. En dat... » Lees meer van 'Let op de ‘Spooktraffic’ in je webanalytics pakket'

Tip: Google Analytics segment – Alleen Smartphone verkeer

Google Analytics meet standaard bezoekers die afkomstig zijn van een mobiel device. En onder ‘mobiel’ verkeer verstaat Google ook tablets. In de rapportage wordt dat ook netjes aangegeven. Als je gaat analyseren is het echter zinvol om smartphone bezoeken en tablet bezoeken uit te splitsen. Een website werkt immers vaak prima... » Lees meer van 'Tip: Google Analytics segment – Alleen Smartphone verkeer'

10 waardevolle Google Analytics aangepaste rapporten

De standaardrapporten van Google Analytics kunnen je veel tijd besparen, maar kent tegelijkertijd ook zo zijn grenzen. Wat aanpassingen kunnen dus nodig zijn om de kwaliteit van de inzichten te verbeteren. In deze blog van Econsultancy delen zij 10 aangepaste rapporten om uitgevers, ecommerce sites en SEO analisten je inzichten... » Lees meer van '10 waardevolle Google Analytics aangepaste rapporten'

Analyse van gemiddelde bezoekduur in Google Analytics

We weten allemaal dat Google Analytics vol zit met gemiddelde metrics: gemiddelde pagina's/bezoeken, gemiddelde % nieuwe bezoeken, gemiddelde bounce rate, gemiddelde tijd op site, gemiddelde tijd op pagina, gemiddelde prijs, gemiddelde kwantiteit en ga zo maar door. Het is dus belangrijk dat we een effectieve manier vinden om met deze gemiddelden... » Lees meer van 'Analyse van gemiddelde bezoekduur in Google Analytics'