Hoe splits je de verschillende Google bronnen in Google Analytics?

Al eerder schreven we hier op webanalisten.nl over het goed meten van bezoekers die afkomstig zijn van de verschillende Google bronnen. Sinds enige jaren bevat een Google zoekresultaten pagina resultaten vanuit deze verschillende bronnen en rapporteert een webanalyse pakket zoals Google Analytics dit allemaal als bezoek vanaf Google (organische resultaten).... » Lees meer van 'Hoe splits je de verschillende Google bronnen in Google Analytics?'

HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht

Google Analytics geeft je veel vrijheid om de dataset aan te passen waarop je je analyse uitvoert. Veel gebruikers zie ik bijvoorbeeld zeer actief aan de gang met het inzetten van segmenten. Hiermee analyseer je data van bezoekers met bepaalde eigenschappen of een bepaald gedrag. Wat veel mensen niet weten... » Lees meer van 'HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht'

Meet het succes van Google Shopping met Google Analytics

Het is jullie vast niet ontgaan dat Google Shopping ook in Nederland is gelanceerd. Google Shopping is een nieuwe manier om klanten te werven tijdens hun aankoopproces. De zoekresultaten in Google, voor zoekopdrachten naar producten, zijn voorzien van het productaanbod vanuit Google Shopping. Hieronder een voorbeeld voor de zoekopdracht “Philips... » Lees meer van 'Meet het succes van Google Shopping met Google Analytics'