8 Custom Alerts om in Google Analytics te gebruiken
Google Analytics is groot. Heel groot. Daarom kan het dus zomaar zijn dat er veel features zijn die je eigenlijk nooit gebruikt. Custom Alerts is een van die features die misschien niet door heel veel mensen gebruikt worden, maar wel heel handig zijn. Je kunt elke dag veel tijd steken... » Lees meer van '8 Custom Alerts om in Google Analytics te gebruiken'
Hoe splits je de verschillende Google bronnen in Google Analytics?
Al eerder schreven we hier op webanalisten.nl over het goed meten van bezoekers die afkomstig zijn van de verschillende Google bronnen. Sinds enige jaren bevat een Google zoekresultaten pagina resultaten vanuit deze verschillende bronnen en rapporteert een webanalyse pakket zoals Google Analytics dit allemaal als bezoek vanaf Google (organische resultaten).... » Lees meer van 'Hoe splits je de verschillende Google bronnen in Google Analytics?'
HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht
Google Analytics geeft je veel vrijheid om de dataset aan te passen waarop je je analyse uitvoert. Veel gebruikers zie ik bijvoorbeeld zeer actief aan de gang met het inzetten van segmenten. Hiermee analyseer je data van bezoekers met bepaalde eigenschappen of een bepaald gedrag. Wat veel mensen niet weten... » Lees meer van 'HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht'
Meet het succes van Google Shopping met Google Analytics
Het is jullie vast niet ontgaan dat Google Shopping ook in Nederland is gelanceerd. Google Shopping is een nieuwe manier om klanten te werven tijdens hun aankoopproces. De zoekresultaten in Google, voor zoekopdrachten naar producten, zijn voorzien van het productaanbod vanuit Google Shopping. Hieronder een voorbeeld voor de zoekopdracht “Philips... » Lees meer van 'Meet het succes van Google Shopping met Google Analytics'
Google suggesties meten in Google Analytics
Google maakt steeds meer gebruik van suggesties tijdens het invoeren van zoekwoorden in het zoekvak. Typ bijvoorbeeld in het zoekvak van Google ´mannen zijn´ of ´vrouwen zijn´ en je krijgt een aantal grappige suggesties. Maar de suggesties die Google geeft kunnen ook interessante inzichten bieden wanneer je zou weten wat... » Lees meer van 'Google suggesties meten in Google Analytics'
Meet Google Maps met Google Analytics
Google Analytics krijgt steeds meer mogelijkheden. De vele mogelijkheden, de openheid en gebruikersvriendelijkheid van de tool maken het een prettige tool om mee te werken. Eerder schreef ik al drie delen over het gebruik van Google Analytics Filters en reguliere expressies (deel één, twee en drie) binnen Google Analytics. In... » Lees meer van 'Meet Google Maps met Google Analytics'
Inzicht in Google Sitelinks
Net in de periode dat ik mij aan het verdiepen ben in de vastlegging van zoekgedrag van zoekers binnen Google in Google Analytics blijkt Google een update doorgevoerd te hebben in de VS waarbij het onmogelijk wordt om zoekwoorden in Google Analytics vast te leggen. Het probleem is als volgt:... » Lees meer van 'Inzicht in Google Sitelinks'
Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 3
In delen 1 en 2 heb je kunnen lezen wat het nut is van filters, hoe je ze kunt gebruiken en welke rol reguliere expressies hierin spelen. In dit deel zal ik, aan de hand van het eerder behandelde SEO filter van André Scholten, zelf aan de slag gaan.
Steeds meer... » Lees meer van 'Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 3'