Het belang van goede leads

Steeds meer wordt geprobeerd om via internet aan goede leads voor new business te komen. Kwaliteit is in deze belangrijker dan de kwantiteit. Business 2 business haalt zijn extra omzet vanuit deze leadgeneratie. Zonder aanwas van potentiele nieuwe klanten; geen extra verkopen.

Het rapport The LEADing Edge: Increasing Qualified Leads Online benoemt het feit dat er in Business 2 Business een continu spanningsveld is tussen leadgeneratie (zo veel mogelijk interesse verzamelen) en sales (leads omzetten in verkopen). Dit laatste kan alleen als de kwaliteit van de eerste goed is. Hoe meer kwalitatief goede leads, hoe lager de kosten per verkoop.

De PDF benoemt 2 gebieden als de sleutel tot het succes van goede leads:

  • Trust: zorg er voor dat de bezoeker genoeg vertrouwen in je heeft om een aanvraag te doen.
  • Content: dit is het belangrijkste deel. Bedenk hierbij altijd: schrijf voor je bezoekers, niet namens je product!

Aan de hand van voorbeelden wordt aangegeven hoe je met Persona targeting, Content en Lead form qualification technieken het verschil in rendement kunt maken.

Rapport downloaden »

Geef een reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *.