20 tweetbare tegeltjeswijsheden over conversie

We hebben ons best gedaan om je zo goed mogelijk voor te bereiden op 2013: goede voornemens, inzichten die je dit jaar mee kunt nemen, tips om meer waarde uit je data te halen, en we hebben gewaarschuwd voor misvattingen over SEO en onzinnige wetten.

Wat ons betreft mist er nog maar één ding om echt met 2013 van start te kunnen gaan: je collega’s, concurrenten en iedereen die jou volgt overtuigen dat je dé expert bent op het gebied van webanalyse en conversie optimalisatie. Dat doen we met deze 20 tweetbare tegeltjeswijsheden over conversie van Oil Gardner van Unbounce.

  1. “Eén nauwkeurige meting is meer waard dan de mening van 1000 experts”

     


  2. “Je hebt 0 tot 8 seconden om met een pakkende titel en landingspagina je bezoeker te binden”

     


  3. 57% van bedrijven kan geen expertise vinden voor het optimaliseren van hun landingspagina-tekst

     


  4. “Het gebruik van video op landingspagina’s kan de conversie met 80% verhogen”

     


  5. “Hoe minder vragen je stelt, hoe groter het percentage bezoekers dat je formulier invult”

     


  6. “Gestructureerde aanpak van conversie optimalisatie vergroot de kans op sales aanzienlijk”

     


  7. Test niet om te testen! Test altijd een hypothese waarvan je echt denkt dat die conversie zal verbeteren

     


  8. “Focus de aandacht van mensen op wat je wilt dat ze doen, en de conversie zal verbeteren”

     


  9. “Twee derde van organisaties zegt dat hun online conversie het afgelopen jaar is verbeterd”

     


  10. “In 2011 alleen al heeft Google meer dan 7.000 A/B-tests gedraaid”

     


  11. “Meer dan 20% van organisaties zegt dat ze geen landingspagina test-strategie hebben”

     


  12. “61% van organisaties doet minder dan 5 tests per maand”

     


  13. De kracht van je waardevoorstel heeft een enorme impact op je conversie

     


  14. “Hoe meer landingspagina’s je hebt, hoe meer leads je waarschijnlijk zult verzamelen”

     


  15. “Het gemiddelde conversiepercentage voor iPad was in augustus 3,82% tegenover 1,9% voor desktops”

     


  16. “Slecht 1 uit 8 A/B-tests zorgt voor een significante verandering, dus geef niet direct op!”

     


  17. “Een vertraging van 1 seconde in de laadtijd van je site kan je conversie met 7% verminderen”

     


  18. Conversie heeft plaats wanneer jouw doelen en de doelen van je bezoeker elkaar ontmoeten

     


  19. “Het gemiddelde conversiepercentage van e-commerce is 3,8%, omlaag van 8.4% over de jaren heen”

     


  20. “Neem een werkwoord op in je call-to-cation om lezers aan te moedigen actie te ondernemen”