Vacature: Sr. Webanalist bij UPC

UPC logoDeze vacature is reeds ingevuld (9 augustus 2010).

Als webanalist (Amsterdam, 40 uur per week) ben je medeverantwoordelijk voor de optimalisatie van de website van UPC.nl voor zowel B2C als B2B. Je vertaalt dan ook data naar actie. Je bent continu op zoek naar mogelijke verbeteringen van onze website en online verkeer. Door middel van dashboards, evaluaties en presentaties communiceer je resultaat verbeteringen in concrete acties naar het Webteam.

Naast het vaststellen en inzicht verschaffen in de online KPI´s doe je concrete verbetervoorstellen met betrekking tot aanpassingen van content en meetmethoden, die leiden tot conversie en resultaat verbeteringen. Je coördineert en begeleidt de projecten die hiermee te maken hebben. Je bent daarbij goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van usability en online klantgedrag, waardoor je concreet de conversie weet te verhogen.

Wat wordt er van je verwacht:

  • Analyseren en interpreteren van:
    • online campagnes (o.a. zoekmachine resultaten, online advertising).
    • online bezoekersgedrag op basis van webstatistieken.
  • Maken van rapportages en dashboards op basis van deze analyses.
  • Je denkt in bruikbare oplossingen en kan de data kernachtig visualiseren en begrijpelijk maken.
  • Je neemt initiatief, bent nieuwsgierig van aard en werkt resultaatgericht.
  • Je weet mensen te overtuigen met jouw wijze van communiceren.
  • Je adviseert over online sales activiteiten zoals zoekmachine marketing, webstatistieken, usability en website inrichting. Je doet verbetervoorstellen voor resultaat optimalisatie.
  • In samenwerking met de Interaction Designer initieer en evalueer je A/B- en Multivariate-testing.

Eisen:

  • HBO/WO werk- en denkniveau
  • 3-5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol binnen een commerciële, liefst corporate, organisatie.
  • Ervaring met Google Analytics, SiteCatalyst en Omniture Test & Target.
  • Je bent dus sterk in statistiek en begrijpt ook de mensen achter de cijfers.
  • Goede contactuele eigenschappen en een service gerichte instelling.
  • Zelfstandig, flexibel, resultdriven, politiek handig, open vizier.

Ons bedrijf:

UPC Nederland is een kabel- en mediabedrijf dat voorop loopt in de digitale wereld. Met zo´n 1.400 medewerkers voorzien we dagelijks ruim 2 miljoen huishoudens in Nederland van informatie, communicatie en entertainment. We zijn onderdeel van Liberty Global; een wereldwijde bundeling van bedrijven in de digitale media en communicatie. En met het merk UPC Business is UPC Nederland ook actief in de zakelijke markt. Zo kan iedereen televisiekijken, internetten en bellen. Simpel op maat en 24 uur per dag. Want dat is typisch UPC, gewoon voor iedereen. Voor meer informatie, kijk op www.upc.nl.

Wat bieden we jou?

UPC valt onder de sector-cao Kabel & Telecom. Daarmee ben je verzekerd van een prima arbeidsvoorwaardenpakket.

Contact:

Stuur om direct te solliciteren op deze vacature je CV en motivatie naar abrouwer@upc.nl

Bureaus in de arbeidsbemiddeling worden nadrukkelijk verzocht om geen contact met ons op te nemen.