Uitgelicht bericht

E-mailmarketing automatiseren

Geautomatiseerde e-mails zorgen voor 75% hogere open rates en hebben twee keer zoveel kliks als standaard e-mailcampagnes. De belangrijkste reden waarom e-mailautomatisering beter werkt, is omdat je de e-mails veelal naar mensen stuurt voor wie deze relevant zijn. Andere redenen zijn dat geautomatiseerde e-mails verzonden kunnen worden op het moment... » Lees meer van 'E-mailmarketing automatiseren'
growth mindset

Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie

Er zijn veel uitdagingen bij het creëren van een growth mindset in een bedrijf als marketeer. Een van de grootste uitdagingen is dat de verschillende marketingteams op hun eigen eiland werken. Dit isolement maakt het moeilijk om samen te werken aan het creëren van een organisatiebrede datagedreven cultuur. Lees nu... » Lees meer van 'Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie'
a/b-testen

Onderzoek: Hoe effectief is A/B-testen voor Startups?

Startups die A/B-testen, schalen sneller, lanceren meer producten en trekken meer risicokapitaal aan, blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek (Koning, 2020). In het onderzoek staat nog een interessante observatie: Startups die in een vroeg stadium experimenteren, stoppen meestal sneller. Dit kan natuurlijk gevolg zijn van onervarenheid van het management in het toepassen... » Lees meer van 'Onderzoek: Hoe effectief is A/B-testen voor Startups?'
nudge bezoekers

Nudge je bezoekers een stapje verder zoals social media

Social media platformen zijn experts in het toepassen van 'nudges': kleine duwtjes die je enerzijds naar het platform (terug)halen en anderzijds vooral zorgen dat je niet weggaat en nog een stapje neemt. Hoe kun je een nudge effectief inzetten voor de bezoekers van jouw website? Geef de kans Om een stapje verder... » Lees meer van 'Nudge je bezoekers een stapje verder zoals social media'
webanalyse cookies

Webanalyse en online advertising op een cookieloos internet

In het eerste artikel in deze serie heb ik toegelicht wat er aan de hand is. In het kort: third-party cookies kunnen niet meer geplaatst worden, first-party cookies worden veel sneller gewist. In het tweede artikel heb ik aangegeven welke gevolgen er zijn voor webanalyse, online adverteren en het meten... » Lees meer van 'Webanalyse en online advertising op een cookieloos internet'
CH2019

#CH2020: webinar over GA4 op 17 december

De volgende Conversion Hotel #CH2020 live keynote-sessie komt eraan!Zoals je waarschijnlijk al weet is er dit jaar natuurlijk geen real-life event, maar een jaar lang elke maand een online activiteit. Van Keynotes tot Unconferences.Je een abonnement afnemen voor deze sessie op 17 december 2020 van 16:00 tot 17:00 of kijken... » Lees meer van '#CH2020: webinar over GA4 op 17 december'