Server-side tag management bij HelloFresh

HelloFresh heeft onlangs de switch gemaakt naar server-side tagging. Het heeft ervoor gezorgd dat de maaltijdbezorger veel meer controle heeft over de tracking op hun platform dat in meer dan 17 landen actief is, aldus Alejandro Zielinsky, Global Digital Tracking/Measurement Lead bij Hellofresh. Tijdens de DDMA Digital Analytics Summit gaat... » Lees meer van 'Server-side tag management bij HelloFresh'

Je eigen A/B-test platform bouwen, waarom zou je dat doen?

Waarom zou je je eigen A/B-test platform gaan bouwen, als er genoeg partijen zijn die daar al hele complete oplossingen voor aanbieden? Aan de hand van de ervaringen bij Kaartje2go, ga ik je helpen deze vraag voor je eigen organisatie te beantwoorden. Wat zijn de voor- en nadelen? Welke uitdagingen... » Lees meer van 'Je eigen A/B-test platform bouwen, waarom zou je dat doen?'

Datagedreven besluitvorming bij Adyen

Als betalingsverwerker werkt Adyen al sinds haar ontstaan met gevoelige data. Daardoor is Adyen altijd voorzichtig omgegaan met data, op een veilige manier, legt Melody Barlage, Product Manager Business Intelligence bij Adyen, uit. Hetzelfde geldt voor de, misschien minder gevoelige data, die ze later aan hun database hebben toegevoegd. Tijdens... » Lees meer van 'Datagedreven besluitvorming bij Adyen'

Vacature voor een (senior) webanalist & adviseur overheid

GBBO zoekt een (Senior) Webanalist & Adviseur Overheid (fulltime in Bilthoven) https://vimeo.com/728743502 Wat mensen denken dat je doet Stoffige Excel bestanden maken en een rapport schrijven wat uiteindelijk in een bureaula van een ambtenaar verdwijnt. Wat je werkelijk doet Data gebruiken om uiteindelijk alle frustraties over overheidswebsites van inwoners en ondernemers weg te nemen. Jij gebruikt... » Lees meer van 'Vacature voor een (senior) webanalist & adviseur overheid'

De valkuil van A/B-testen zien als een middel om de omzet te verhogen

Als je zoekt naar informatie over A/B-testen op het internet vind je al snel veel artikelen. Deze artikelen hebben één ding gemeen: ze gaan nagenoeg allemaal over het verhogen van je omzet met A/B-testen. De afdronk zal snel zijn dat wanneer je meer conversies wilt vanuit je digitale kanalen dat... » Lees meer van 'De valkuil van A/B-testen zien als een middel om de omzet te verhogen'

Vacature voor een Data Team Lead op campus Amsterdam

Campus Amsterdam is op zoek naar een Data Team Lead Jouw rol Ben je klaar om een team enthousiaste data en intelligence-experts te leiden? Als team lead data en intelligence ben jij verantwoordelijk voor het aansturen, ontwikkelen en uitbouwen van het data en intelligence team op campus Amsterdam. Het data en intelligence team zorgt... » Lees meer van 'Vacature voor een Data Team Lead op campus Amsterdam'

Meer of betere A/B-testen om sneller te groeien?

“Winnaars percentage”. Een cijfer dat zeer goed wordt bijgehouden door conversie optimalisatie teams. Het percentage A/B-testen met een significant positief effect op de conversie, ook wel de “winnende testen” genoemd. Hoe belangrijk is dit percentage en moet dit omhoog of wil je vooral meer testen? Het absoluut aantal winnaars Laat ik beginnen met... » Lees meer van 'Meer of betere A/B-testen om sneller te groeien?'