Uitgelicht bericht

Terugblik Emerce Conversion 2022: Culture of Experimentation

Donderdag 21 april was Emerce Conversion. Eindelijk konden we weer live samenkomen en leren van interessante sprekers. Dit was de eerste keer dat Emerce Conversion niet in Pakhuis de Zwijger plaatsvond, maar in het mooie InnStyle in Maarssen. Met sprekers van o.a. VodafoneZiggo, Plus, ING en bol.com kregen we een... » Lees meer van 'Terugblik Emerce Conversion 2022: Culture of Experimentation'

Vacature voor een Data Team Lead op campus Amsterdam

Campus Amsterdam is op zoek naar een Data Team Lead Jouw rol Ben je klaar om een team enthousiaste data en intelligence-experts te leiden? Als team lead data en intelligence ben jij verantwoordelijk voor het aansturen, ontwikkelen en uitbouwen van het data en intelligence team op campus Amsterdam. Het data en intelligence team zorgt... » Lees meer van 'Vacature voor een Data Team Lead op campus Amsterdam'

Meer of betere A/B-testen om sneller te groeien?

“Winnaars percentage”. Een cijfer dat zeer goed wordt bijgehouden door conversie optimalisatie teams. Het percentage A/B-testen met een significant positief effect op de conversie, ook wel de “winnende testen” genoemd. Hoe belangrijk is dit percentage en moet dit omhoog of wil je vooral meer testen? Het absoluut aantal winnaars Laat ik beginnen met... » Lees meer van 'Meer of betere A/B-testen om sneller te groeien?'

5 lessen over het laten groeien van een experimenteercultuur

‘Alles wat je aandacht geeft, groeit’ is een uitspraak van Aristoteles waarmee hij verwoordt dat alles in de natuur potentie heeft. Zo is het voor mij ook met een experimenteercultuur. Veel succesvolle bedrijven experimenteren op grote schaal, maar ook zij begonnen met één experiment. Ik vertel je graag hoe ik... » Lees meer van '5 lessen over het laten groeien van een experimenteercultuur'

Vacature voor een SEA specialist bij Conrad

Voor hun vestiging in Oldenzaal zoekt Conrad Electronic een: SEA SPECIALIST Functie-omschrijving Als SEA specialist ben je volledig op de hoogte van alle relevante trends en interessante ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Je denkt proactief mee over de online marketingstrategie en het realiseren van de doelstellingen. De afdeling Marketing van Conrad focust zich op drie... » Lees meer van 'Vacature voor een SEA specialist bij Conrad'

Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?

Bijna iedereen in een succesvolle organisatie zet dagelijks zijn schouders onder een beter product en onder betere marketing, waarbij in het achterhoofd de gewenste groei in marktaandeel en het juiste rendement per klant blijft meewegen. Noem het “conversion optimization”, noem het “customer experience optimization”, noem het “business optimization”. Feit is... » Lees meer van 'Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?'

A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie

Zonder functionaliteit en toegankelijkheid geen conversie. Als de bruikbaarheid ook op orde is, verbeter je conversie vooral door te gaan experimenteren met intuïtie en verleiding: begeleid het brein van je digitale bezoeker. A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie Ik doe liever niets De standaard reactie van het brein van je digital bezoeker is om... » Lees meer van 'A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie'

Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data

Conversieoptimalisatie is tegenwoordig bijna een synoniem van A/B-testen, maar dit klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om succesvol te A/B-testen, maar wel genoeg data om te bepalen waar je conversie-aanpassingen kunt maken en te zien of dit effectief is. Gedragsanalyses Je webanalyse-toepassing overspoelt je met bezoekgedrag op pagina’s en rapportages... » Lees meer van 'Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data'