Boeken over webanalyse en conversie optimalisatie

Boeken in de zomerOver 2 dagen exact een jaar geleden schreef ik een artikel over welke vakgerelateerde boeken aanraders zijn om te lezen in je zomervakantie. Inspiratiebron was natuurlijk een artikel van gelijke strekking op marketingfacts.nl(2008), zoals deze ook traditiegetrouw recentelijk weer verscheen(2009). Naar aanleiding van dit laatste artikel ontving ik meerder email reactie met de vraag of ik ook weer zo een lijst wilde opstellen. Bij deze weer tips over een aantal categorien. Niet alles is even nieuw, focus is kwaliteit en boeken die vorig jaar niet in het artikel zijn genoemd!

Webanalyse boeken tips

Usability boeken tips

Persuasion boeken tips

  • Influence: The Psychology of Persuasion – Robert B. Cialdini: een must om te lezen als je wilt begrijpen hoe je jouw website bezoekers kunt motiveren om te gaan kopen.
  • Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions – Dan Ariely: Het boek om te begrijpen hoe de mens alledaagse beslissingen maakt.
  • Waiting for a cat to bark – Bryan en Jeffrey Eisenberg: Het boek dat op basis van het psychologisch model van Jung de vertaling maakt van ouderwetse winkelverkoopgesprekken naar verkopen op het web.

Alle aanvullingen zijn welkom, ook op andere gebieden dan de genoemde (bij mij gaat bijvoorbeeld ook Outliers van Gladwell mee op vakantie).

Reacties (9)

Reacties zijn gesloten.