Next gen website 2

Laatst heb ik een stuk geschreven over next gen websites. Tijdens een presentatie vorige week heb ik hierover verteld. De bijeenkomst was georganiseerd door Onmarc en een aantal sprekers waren uitgenodigd. Waaronder Robert Feltzer van DDMS, hij sprak over “twee werelden en 1 klant”. Een boeiende visie waarbij hij liet zien waar de meeste bedrijven zich nog bevinden. Wellicht de volgende keer hier meer over.

Hieronder mijn persoonlijke ervaringen op het web en via mijn UPC. Zij laten voor mij zien dat wanneer het je lukt om belangrijke klantinformatie weet te integreren, je dit kan gebruiken in de interactie met je bezoeker en er een waardevolle(re) relatie ontstaat.

 Case: Verjaardagskaart

Het zoontje van een goede vriend van mij werd twee. Reden voor een mooie kaart via greetz.nl. Na heel wat foto’s te hebben bekeken en uiteindelijk de kaart te hebben gemaakt kwam ik in het volgende scherm.

greetz kaartje verjaardag

Het valt waarschijnlijk niet eens op maar wat je hier ziet is de kaart die ik met hart en ziel heb zitten maken. Nu kan ik echt gelijk zien hoe mijn kaart wordt ontvangen en in welk formaat. Ook slim natuurlijk want ik denk dat mensen hierdoor best vaker kiezen voor een net iets groter formaat. Voor mij in ieder geval een voorbeeld van personalisatie die werkt.

 Case: Nieuw contract T-Mobile

Het is eindelijk weer zover mijn mobiel kan worden verlengd. Nu kan ik ook een Iphone bemachtigen. Dus vol goede moed inloggen in mijn t-mobile en jawel ik kom in aanmerking voor contractvernieuwing. Ik was nog niet klaar. Daarna kwam ik in een woud van aanbiedingen en bundels.

Kortom 10 minuten later nog geen keuze kunnen maken. En toen PING………. wilt u wellicht chatten met een van onze medewerkers? Ja dat wil ik wel! Om een lang verhaal kort te maken ik had een super chat sessie met een van de medewerkers die mij hielp de juiste keuze te maken.

T-mobile chat

 Ik verdenk ze ervan dat ze mij goed hebben gevolgd, weten wie ik ben en dat ik op het punt sta mijn contract of te beëindiging of te verlengen. Super toch als je op deze wijze je chat functionaliteit kan inzetten op je website. Ik blijf bij t-mobile en mijn Iphone is onderweg.

 Case: Doneren

De aanleiding is zeer betreurenswaardig namelijk de ramp in Haitti. Kijkend naar het programma zag ik gelijk een rode button rechtsboven staan. Niet nieuw voor mij aangezien ik dit steeds vaker zie bij UPC.

Ik heb gelijk gebruik gemaakt van de rode button en wat bleek ik kon gelijk doneren. Door simpel een aantal stappen door te nemen was mijn donatie gelukt. Klein leerpuntje hierbij is wel dat ik al mijn NAW gegevens moest invullen terwijl die toch bekend zijn bij UPC lijkt me.

Doneren

Desalniettemin een week met een aantal persoonlijke ervaringen waar ik zeer blij van wordt. Naast de vele niet blije ervaringen zijn dit toch altijd voor mij de krenten in de pap die digital/internet heeft 🙂

Reacties (6)

Reacties zijn gesloten.