analytics header

Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics

Bezoekers verwachten dat ze op elk moment snel en eenvoudig een relevant aanbod krijgen. Om bezoekers goed te kunnen bedienen ga je inzichten verzamelen over hoe de verschillende doelgroepen op je website informatie gepresenteerd willen krijgen in de verschillende fases van de customer journey. Met behulp van conversietesten kun je... » Lees meer van 'Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics'

Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)

In dit artikel doe ik verslag van het interview dat ik recent had met Yali Sassoon (@yalisassoon), mede-oprichter van Snowplow Analytics. In dit interview gaan we dieper in op het veranderende webanalytics landschap en welke rol Snowplow Analytics hierin speelt. (meer…) » Lees meer van 'Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)'
uitstappercentage versus uitvalpercentage

Het belangrijke verschil tussen uitstappercentage en uitvalpercentage

Wanneer je gaat beginnen met optimaliseren, moet je altijd een aantal data-statistieken op een rij zetten om een goed overzicht te krijgen. Welke pagina's hebben we allemaal? Hoeveel unieke gebruikers komen hier? Voor hoeveel transacties zorgt het? Hoe komen mensen op de pagina en waar klikken ze naartoe? Met behulp van deze data kun je... » Lees meer van 'Het belangrijke verschil tussen uitstappercentage en uitvalpercentage'

Aan de slag met R

De meeste web analytics tools zijn zowel briljant als gehandicapt. Briljant omdat je snel mooie rapporten en prima visualisaties uit een enorme bak data kan halen. Via drill-down en segmentatie kan je snel en makkelijk tot inzichten komen. Gehandicapt omdat de berekeningen die je wil maken vaak net niet mogelijk zijn, en... » Lees meer van 'Aan de slag met R'
Pagina 10 van 33« Eerste...89101112...2030...Laatste »