Data-schoonmaak of data-onderhoud – wat is belangrijker?

Er zijn twee manieren om de kwaliteit van je data te verbeteren. Het schoonmaken van data is het (eenmalig) opschonen van data in de database, wat er voor zorgt dat verkeerde data in de toekomst niet nogmaals de kwaliteit van je rapporten en inzichten vervuild. Data-onderhoud is het doorgaand verifiëren en corrigeren... » Lees meer van 'Data-schoonmaak of data-onderhoud – wat is belangrijker?'
datakwaliteit

10 Tips voor het verhogen van datakwaliteit en inzichten uit Google Analytics

Lees meer over datakwaliteit en hoe je deze kunt verbeteren in het nieuwe artikel van Reinier Koolmees: Datakwaliteit: Waar streef je naar? In een wereld die overstroomt van data, is het cruciaal om datakwaliteit hoog op de agenda te hebben staan. Immers, het nemen van beslissingen o.b.v. incorrecte of incomplete data is zelfs nog veel erger... » Lees meer van '10 Tips voor het verhogen van datakwaliteit en inzichten uit Google Analytics'

5 veelvoorkomende campagne en e-commerce errors in Google Analytics

"Als je het niet kunt meten, dan kan je het niet verbeteren." -Sir William Thomson (Lord Kelvin) Het uitrollen en implementeren van Google Analytics kan een lastig proces zijn en het is dan ook iets dat meestal gedaan wordt door specialisten die de kennis en ervaring hebben om dit correct te doen.... » Lees meer van '5 veelvoorkomende campagne en e-commerce errors in Google Analytics'

7 veelvoorkomende errors in het linken van Google Analytics met andere diensten

"Als je het niet kunt meten, dan kan je het niet verbeteren." -Sir William Thomson (Lord Kelvin) Het uitrollen en implementeren van Google Analytics kan een lastig proces zijn en het is dan ook iets dat meestal gedaan wordt door specialisten die de kennis en ervaring hebben om dit correct te doen.... » Lees meer van '7 veelvoorkomende errors in het linken van Google Analytics met andere diensten'
google analytics relabelling-machine

Nieuw! Hernoem je Google Analytics rapporten zoals jij het wilt

De nieuwe, gratis, Google Chrome extensie, Google Analytics Relabelling Machine, helpt jou bij je Google Analytics rapporten. Jij hebt vast ook wel eens moeite met de bewoordingen die Google Analytics standaard gebruikt. Dit zijn vaak niet de woorden die binnen jouw bedrijf worden gehanteerd. Of je hebt geen webshop maar... » Lees meer van 'Nieuw! Hernoem je Google Analytics rapporten zoals jij het wilt'

Heap Analytics – disruptive analytics tools uitgelicht (interview)

In navolging op mijn interview met Yali Sassoon van Snowplow Analytics sprak ik ook met Heap Analytics founder Matin Movassate (@matinm1). Heap Analytics wint razendsnel aan populariteit onder startups en enterprise businesses die op zoek zijn naar alternatieve methodes voor digital data analyse.  Ik vroeg Matin om zijn visie rondom de ontwikkelingen... » Lees meer van 'Heap Analytics – disruptive analytics tools uitgelicht (interview)'