Nieuw jaar: nieuwe doelstellingen, nieuw dashboard (tips deel 2)

Lees meer over dashboards en welke geschikt is voor jou in het nieuwe artikel van Stephan van Heusden: Welk dashboard presenteert mijn data het beste? In de afgelopen jaren heb ik aardig wat dashboards gebouwd, waarin het resultaat werd vergeleken met de doelstelling. In die jaren heb ik kennis opgedaan die ik graag met jullie... » Lees meer van 'Nieuw jaar: nieuwe doelstellingen, nieuw dashboard (tips deel 2)'

Nieuw jaar: nieuwe doelstellingen, nieuw dashboard (tips!)

Lees meer over dashboards en welke geschikt is voor jou in het nieuwe artikel van Stephan van Heusden: Welk dashboard presenteert mijn data het beste? 2016, de beste wensen! Binnen de meeste organisaties hebben de afgelopen maanden in het teken gestaan van de doelstellingen voor dit jaar. Binnen sommige organisaties gebeurt dit pas nu, eigenlijk... » Lees meer van 'Nieuw jaar: nieuwe doelstellingen, nieuw dashboard (tips!)'

De ups en downs van wisselkoersen binnen Google Analytics

De eerste stap die je als bedrijf zet om zoveel mogelijk uit je online marketing te halen is het goed meten van je resultaten. Hiervoor is in Google Analytics e-commerce tracking beschikbaar. Omzet van verschillende websites, productgroepen, domeinnamen et cetera kan op deze manier gemakkelijk vergeleken worden. Voor internationaal opererende... » Lees meer van 'De ups en downs van wisselkoersen binnen Google Analytics'

Big Data gebruiken voor het meten van emotie

Wanneer het tijd is om de beslissing te maken om een product aan te passen, dan weegt de emotie zwaarder dan het product of de prijs. In dit artikel voor BigDataCollective bespreekt Andrew Lamrock van Call Journey hoe je Big Data kunt gebruiken voor het meten van emotie. In juni deed Forrester onderzoeker Megan Burns... » Lees meer van 'Big Data gebruiken voor het meten van emotie'

Data-schoonmaak of data-onderhoud – wat is belangrijker?

Er zijn twee manieren om de kwaliteit van je data te verbeteren. Het schoonmaken van data is het (eenmalig) opschonen van data in de database, wat er voor zorgt dat verkeerde data in de toekomst niet nogmaals de kwaliteit van je rapporten en inzichten vervuild. Data-onderhoud is het doorgaand verifiëren en corrigeren... » Lees meer van 'Data-schoonmaak of data-onderhoud – wat is belangrijker?'
datakwaliteit

10 Tips voor het verhogen van datakwaliteit en inzichten uit Google Analytics

Lees meer over datakwaliteit en hoe je deze kunt verbeteren in het nieuwe artikel van Reinier Koolmees: Datakwaliteit: Waar streef je naar? In een wereld die overstroomt van data, is het cruciaal om datakwaliteit hoog op de agenda te hebben staan. Immers, het nemen van beslissingen o.b.v. incorrecte of incomplete data is zelfs nog veel erger... » Lees meer van '10 Tips voor het verhogen van datakwaliteit en inzichten uit Google Analytics'