Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres

Woensdag 12 oktober was het Digital Analytics congres in het Media Plaza Utrecht georganiseerd door de MOA (Center for Information Based Decision Making & Marketing Research). Het was een dag vol interessante nationale en internationale sprekers en een aantal mooie business cases van Nederlandse spelers. Het meest besproken onderwerp van... » Lees meer van 'Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres'

Google lanceert Google Optimize, Data Studio en Session Quality Score

Google heeft op 28 september jl. de gratis versie van Google Optimize, Google Data Studio en de Session Quality Score als metric binnen Google Analytics gelanceerd. Lees hier het bericht van Google met de aankondiging. Google Optimize Na eerder al de enterprise / betaalde variant van Google Optimize - binnen de Google 360 Suite... » Lees meer van 'Google lanceert Google Optimize, Data Studio en Session Quality Score'

6 belangrijke datapunten om van je klanten te registreren

Klantendata is een van de belangrijkste onderdelen van het succes van je organisatie. Als je niet al een customer relationship management (CRM) platform gebruikt, dan is vandaag een mooie dag om te beginnen! Maar wat voor een soort data zou je moeten verzamelen? En hoe verzamel je het? In dit artikel voor... » Lees meer van '6 belangrijke datapunten om van je klanten te registreren'
a/b test analyseren in google analytics

Kanalen of bron/medium rapport?

Google Analytics biedt diverse mogelijkheden om de effectiviteit van je kanalen te analyseren en optimaliseren. Twee rapporten die je een goed inzicht kunnen geven zijn "kanalen" en "bron/medium". Maar welke rapport geeft de beste inzichten? In dit artikel licht ik toe waarom het "kanaalrapport" in veel gevallen een betere keuze is. Kanaal vs. bron/medium Zowel... » Lees meer van 'Kanalen of bron/medium rapport?'

Gebruik Google Analytics om microconversies op waarde te schatten

De droom van e-commerce is dat iedere bezoeker die een website bezoekt iets koopt. De data vertelt ons echter iets anders. Meer dan 90 procent van bezoekers verlaten de website weer zonder iets te kopen, en het is niet altijd duidelijk waarom. Deze drommen mensen bereiken en hun interesse vasthouden... » Lees meer van 'Gebruik Google Analytics om microconversies op waarde te schatten'