
UX bij CRO
Waar het allemaal samenkomt
Het jaar 1983 was het begin van een belangrijke verschuiving: Heinz kwam met een nieuw fles-ontwerp voor hun beroemde tomatenketchup. In plaats van de reguliere glazen fles, die op zijn kop gehouden moest worden voor ketchup consumptie, werd de plastic knijpfles geïntroduceerd. Hierbij werd het mogelijk om... » Lees meer van 'UX bij CRO'

Hoe voorkom je p-hacking bij A/B testen?
‘p-Hacking’ (oftewel ‘data fishing’ en ‘data snooping’) is de neiging om patronen in gegevens te ontdekken die statistisch significant lijken, terwijl er feitelijk geen effect is. Het fenomeen bestaat in verschillende vormen en maten, maar veelal zien we het terug als:
Het continu monitoren van het experiment en deze stoppen zodra de waargenomen... » Lees meer van 'Hoe voorkom je p-hacking bij A/B testen?'

Product personalisatie bij de Bijenkorf
Choice overload; een groot probleem binnen ecommerce. Klanten kunnen door de overvloed aan producten moeilijk een keuze maken en maken deze daardoor uiteindelijk ook niet. Een veel gebruikte methode om choice overload te verminderen is personalisatie; je brengt relevantere producten onder de aandacht van de klant.
In dit artikel wil ik... » Lees meer van 'Product personalisatie bij de Bijenkorf'

Wat leren we van het WK over CRO?
In de eerste speelronde van dit Wereld Kampioenschap voetbal werd maar liefst 42% van de doelpunten gemaakt uit een hoekschop, vrije tap, of ingooi. Deskundigen werden uitgenodigd, looplijnen werden geanalyseerd, en steeds vaker vroeg men zich hardop af: ‘hebben we hier met een nieuwe trend in het topvoetbal te maken?'.... » Lees meer van 'Wat leren we van het WK over CRO?'

(Data) Valkuilen bij A/B testen
We zien ze allemaal voorbij komen, op het werk, op LinkedIn, op congressen: voorbeelden van A/B testen met 10%, 20% en 25% uplift. Leuk om te zien waar andere bedrijven mee bezig zijn en goede inspiratie om je eigen optimalisatie-programma mee te verrijken. Maar er is een aantal data valkuilen... » Lees meer van '(Data) Valkuilen bij A/B testen'

Gratis Digital Analytics Middag op 31 mei 2018
Komende donderdag, 31 mei, organiseert de MOA de gratis D.A.M. (Digital Analytics Middag) met praktijkcases van ABN AMRO en wehkamp. De dag wordt afgesloten met een discussie onder leiding van een expert-panel.
Hoe verzamel je goede insights? En hoe vertaal je deze naar doeltreffende acties en verhoog je je rendement? Analytics... » Lees meer van 'Gratis Digital Analytics Middag op 31 mei 2018'

Daily life hacks of a CRO Specialist
Life hacks… je kent ze wel: van die Pinterest ideeën over hoe je je keukenkastjes zo efficiënt mogelijk kan indelen of hoe je het beste een ananas kan ontkernen. Ik zal het eerlijk toegeven, ik hou er van! Maar ook in het dagelijkse leven van een CRO Specialist zijn life... » Lees meer van 'Daily life hacks of a CRO Specialist'
Takeaways MeasureCamp Amsterdam 2018
Alweer ruim twee weken geleden vond voor de derde keer Measurecamp Amsterdam plaats. Het “unconference” event opgericht door Peter O’Neill in Londen, is ondertussen gegroeid tot 21 steden.
Wat mij betreft een van de betere, zo niet het beste event concept wat er is. Je betaalt geen entree, je offert je... » Lees meer van 'Takeaways MeasureCamp Amsterdam 2018'