Ben jij slachtoffer van je eigen A/B-test verwachtingen?

A/B-testen wordt steeds populairder, en dat is niet voor niets. Als een kleine aanpassing op je website voor 25% meer inschrijvingen kan zorgen, waarom zou je het dan niet proberen? Maar zelfs met alle technologie die A/B-test tools tegenwoordig bieden zijn er een paar dingen waar je voor op moet passen. Een... » Lees meer van 'Ben jij slachtoffer van je eigen A/B-test verwachtingen?'

7 redenen om niet blind voor Google Tag Manager te kiezen

Steeds meer organisaties gebruiken tegenwoordig een Tag Management Systeem (TMS). Veel van deze organisaties kiezen simpelweg voor de gemakkelijkste optie: het gratis en makkelijk beschikbare Google Tag Manager. Toch is het soms beter om wat verder te winkelen. Web Analytics World geeft je deze 7 overwegingen mee voordat je een... » Lees meer van '7 redenen om niet blind voor Google Tag Manager te kiezen'

Airlock – Facebook’s mobiele A/B-test framework

Twee jaar geleden herschreef Facebook hun mobiele apps voor iOS en Android. In plaats van een aparte ontwikkelomgeving, werden ook de mobiele applicaties nu in de 'native' omgeving geplaatst, waardoor er meer controle kwam over hoe en wanneer items gedownload werden, gecached en weer vrijgemaakt. Het gaf ook toegang tot... » Lees meer van 'Airlock – Facebook’s mobiele A/B-test framework'

Boekreview: Building a digital analytics organization van Judah Phillips

Judah Phillips is een ervaren digital analist, die zijn sporen heeft verdiend bij Reed Elsevier en Nokia. Daarnaast organiseert Judah de kennissessie Digital Analytics Thursday en heeft hij de Analytics Research Organization opgericht. Ten slotte heeft Judah een adviserende rol bij digital analytics bedrijven zoals Localytics en Webtrends. Kortom: een... » Lees meer van 'Boekreview: Building a digital analytics organization van Judah Phillips'

Lessen uit A/B-testen: 4 marketing case studies

A/B-testen kan het succes van een marketing campagne geheel ten goede doen keren. Angela Stringfellow van Unbounce.com laat met deze 4 marketing case studies zien hoe anderen door A/B-testen hun campagne tot een succes hebben gemaakt. Voorbeelden van A/B-testen kunnen soms heel verrassend zijn, terwijl sommigen voor de hand liggend zijn.... » Lees meer van 'Lessen uit A/B-testen: 4 marketing case studies'

2 menselijke sterke punten die zwakke punten van data zijn

In de ogen van marketeers zijn twee van de sterkste punten van de menselijke geest: ons vermogen om patronen te herkennen uit imperfecte informatie. ons vermogen om verhalen te vertellen die resoneren en verspreiden. Ironisch genoeg zijn dit ook twee van de grootste zwakke punten van data-gedreven marketing. Marketing technologie blogger Scott Brinker presenteerde... » Lees meer van '2 menselijke sterke punten die zwakke punten van data zijn'

Google Penalties and Best Practices – Fili Wiese & Kaspar Szymanski (Search Congres 2013)

Elke jaar zijn er meer dan 500 updates (op basis van meer dan 200 eigenschappen) aan Google search. De manual teams kunnen je een handmatige penalty geven. Door het handmatig doornemen van websites worden patronen ontdekt die vervolgens worden geautomatiseerd door de Algorithm teams. Fili drukt ons op het hart dat... » Lees meer van 'Google Penalties and Best Practices – Fili Wiese & Kaspar Szymanski (Search Congres 2013)'