Webanalytics bij Tweakers.net (deel 2)
In deel 1 introduceerde ik Webanalytics bij Tweakers.net. Vandaag vertel ik meer over hoe we de inzichten uit webanalytics toepassen.
Zoals ik in het eerste artikel zei, zijn de twee belangrijkste graadmeters voor webanalytics bij Tweakers (1) dat er steeds meer vragen van uit de “business” bij mij terecht komen mbt... » Lees meer van 'Webanalytics bij Tweakers.net (deel 2)'
Webanalytics bij Tweakers.net (deel 1)
Tweakers.net is een van de vooraanstaande Nederlandse websites op het gebied van computers, internet en software. Met 3 miljoen unieke bezoekers per maand wordt er enorm veel data verzameld. In dit drieluik wil ik jullie een kijkje geven in de webanalyse keuken van Tweakers.
Webtrekk
Website van het Jaar in 2009, 2011... » Lees meer van 'Webanalytics bij Tweakers.net (deel 1)'
7 verkeerde aannames in A/B-test tegenargumenten
A/B-testen is geen wondermiddel, maar het is wel fantastisch in wat het hoort te doen. Sommige mensen hebben valide kritiek over verschillende onderdelen van A/B-testen, maar het risico is dat sommige van de slechtere omschrijvingen van de limieten, mensen motiveren om het kind met het badwater weg te gooien. Samuel... » Lees meer van '7 verkeerde aannames in A/B-test tegenargumenten'
7 data visualisatie tips voor beginners
Organisaties kunnen veel voordeel halen uit het analyseren van data over hun producten, verkopen en klanten. Data visualisatie is een goede manier om duidelijk te maken wat je ontdekt hebt in de verzamelde data, en het helpt om dit goed te verteren. Sommige data visualisaties zijn echter beter dan andere.... » Lees meer van '7 data visualisatie tips voor beginners'
Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 2)
Gisteren legde ik in deel 1 van dit artikel uit wat het McGovern bezoekersonderzoek is, en hoe je alle potentiële taken in kaart kunt brengen (fase 1).
In kaart brengen van alle potentiële taken
Implementatie van de tool (op website/intranet)
Analyse & conclusies
Vandaag fases 2 en 3: de implementatie van de tool, en... » Lees meer van 'Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 2)'
Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 1)
Het McGovern bezoekersonderzoek in de praktijk
Wanneer je een website gaat optimaliseren, is het belangrijk om te weten wat bezoekers komen doen op de site. Dat geeft richting en focus voor optimalisatie. Volgens de theorie van Gerry McGovern, auteur van het boek “ The Stranger’s Long Neck’ krijgt 5% van... » Lees meer van 'Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 1)'

Remote user testing test-case: Selexyz.nl
Remote user testing zal voor sommige webanalisten nog onbekend terrein zijn. Toch kan het een aanvulling zijn op je webanalyse. Via remote user tests krijg je namelijk antwoord op de vraag: "waarom haken de bezoekers op mijn website af?" Hoe zet je een dergelijke test op en welke klantinzichten haal... » Lees meer van 'Remote user testing test-case: Selexyz.nl'
Op zoek naar meer bezoek op je site? Speel in op de actualiteit!
Veel sites zijn op zoek naar bezoekers. Ze willen er meer! Veel meer. Een simpele en vrij effectieve tip, die ik in dit artikel zal toelichten, is:
Maak gebruik van de actualiteit, de hypes die je ziet opkomen. Pak die golf als een surfer en zorg ervoor dat je op... » Lees meer van 'Op zoek naar meer bezoek op je site? Speel in op de actualiteit!'