Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden

Er zijn verschillende manieren om je online omzet te verhogen door je te richten op de bezoekerservaring. Nu hoeven we jullie niet te vertellen hoe conversiepercentage optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden, maar het kan nog wel eens lastig zijn om je baas ervan te overtuigen dat het toch... » Lees meer van 'Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden'

Beheer je e-commerce sales funnel (deel 2)

Een e-commerce bedrijf heeft een sales funnel. Business-to-business sales funnels zijn over het algemeen complexer dan business-to-consumer funnels. De basis stappen zijn echter hetzelfde, net als de ondersteunende sales- en marketing-activiteiten. Organisaties die diensten aanbieden hebben over het algemeen een andere funnel die meer onderzoek heeft en mogelijk niet eens... » Lees meer van 'Beheer je e-commerce sales funnel (deel 2)'

Beheer je e-commerce sales funnel (deel 1)

Een e-commerce bedrijf heeft een sales funnel. Business-to-business sales funnels zijn over het algemeen complexer dan business-to-consumer funnels. De basis stappen zijn echter hetzelfde, net als de ondersteunende sales- en marketing-activiteiten. Organisaties die diensten aanbieden hebben over het algemeen een andere funnel die meer onderzoek heeft en mogelijk niet eens... » Lees meer van 'Beheer je e-commerce sales funnel (deel 1)'

De Cookiewet heeft grote gevolgen voor webanalytics! Zorg dat je voorbereid bent.

De storm rondom de cookiewet die enkele maanden geleden woedde lijkt een beetje te zijn gaan liggen. Op hier een daar een onderzoek na, waaruit blijkt dat eigenlijk niemand zich nog houdt aan de nieuwe regelgeving. Een gevaarlijke situatie als je het mij vraagt. De impact van deze nieuwe wet... » Lees meer van 'De Cookiewet heeft grote gevolgen voor webanalytics! Zorg dat je voorbereid bent.'

Onderzoeksrapport conversie attributiemodellen

Een paar weken geleden las ik een zeer uitgebreid onderzoek over conversie attributie. Verschillende modellen werden besproken om conversie attributie toe te passen. Daarnaast werd in dit onderzoek geadviseerd om eerst een vragenlijst in te vullen voordat je daadwerkelijk met conversie attributie een start kunt maken. Uit welke conversie attributiemodellen kan... » Lees meer van 'Onderzoeksrapport conversie attributiemodellen'

Welke features ontbreken er nog in Google Analytics?

Sinds de introductie van Google Analytics 5 zijn er meerdere features toegevoegd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: De bezoek– en conversiepaden van jouw gebruikers De multichannel trechter-rapporten De social media-rapporten Content experiments De browser-size analyse De snelkoppeling van jouw aangepaste rapporten Welke features missen er nog? Het webanalytics product Google Analytics heeft zich het afgelopen jaar flink doorontwikkeld. Toch... » Lees meer van 'Welke features ontbreken er nog in Google Analytics?'