Beheer je e-commerce sales funnel (deel 2)

Een e-commerce bedrijf heeft een sales funnel. Business-to-business sales funnels zijn over het algemeen complexer dan business-to-consumer funnels. De basis stappen zijn echter hetzelfde, net als de ondersteunende sales- en marketing-activiteiten. Organisaties die diensten aanbieden hebben over het algemeen een andere funnel die meer onderzoek heeft en mogelijk niet eens... » Lees meer van 'Beheer je e-commerce sales funnel (deel 2)'

Beheer je e-commerce sales funnel (deel 1)

Een e-commerce bedrijf heeft een sales funnel. Business-to-business sales funnels zijn over het algemeen complexer dan business-to-consumer funnels. De basis stappen zijn echter hetzelfde, net als de ondersteunende sales- en marketing-activiteiten. Organisaties die diensten aanbieden hebben over het algemeen een andere funnel die meer onderzoek heeft en mogelijk niet eens... » Lees meer van 'Beheer je e-commerce sales funnel (deel 1)'

De Cookiewet heeft grote gevolgen voor webanalytics! Zorg dat je voorbereid bent.

De storm rondom de cookiewet die enkele maanden geleden woedde lijkt een beetje te zijn gaan liggen. Op hier een daar een onderzoek na, waaruit blijkt dat eigenlijk niemand zich nog houdt aan de nieuwe regelgeving. Een gevaarlijke situatie als je het mij vraagt. De impact van deze nieuwe wet... » Lees meer van 'De Cookiewet heeft grote gevolgen voor webanalytics! Zorg dat je voorbereid bent.'

Onderzoeksrapport conversie attributiemodellen

Een paar weken geleden las ik een zeer uitgebreid onderzoek over conversie attributie. Verschillende modellen werden besproken om conversie attributie toe te passen. Daarnaast werd in dit onderzoek geadviseerd om eerst een vragenlijst in te vullen voordat je daadwerkelijk met conversie attributie een start kunt maken. Uit welke conversie attributiemodellen kan... » Lees meer van 'Onderzoeksrapport conversie attributiemodellen'

Welke features ontbreken er nog in Google Analytics?

Sinds de introductie van Google Analytics 5 zijn er meerdere features toegevoegd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: De bezoek– en conversiepaden van jouw gebruikers De multichannel trechter-rapporten De social media-rapporten Content experiments De browser-size analyse De snelkoppeling van jouw aangepaste rapporten Welke features missen er nog? Het webanalytics product Google Analytics heeft zich het afgelopen jaar flink doorontwikkeld. Toch... » Lees meer van 'Welke features ontbreken er nog in Google Analytics?'

Search Analytics verdient meer aandacht

Over search analytics wordt zeer weinig gesproken in ons vakgebied. Op de webanalytics blogs lees je bijna geen artikelen hierover. Ik vind dit toch wel bijzonder. Search analytics geeft je namelijk inzichten in de daadwerkelijke zoekintentie van je gebruikers. Dus geen statistische data zoals bezoeken en afhaakpercentages, maar de doelen... » Lees meer van 'Search Analytics verdient meer aandacht'

Big Data voorbeeld: Universiteiten geld laten verdienen aan hun patenten

Met patenten kan een hoop geld verdient worden... tenminste, als diegenen die gebruik maken van je beschermde idee jou een licentie betalen voor het gebruik van je patenten. Niet altijd melden patent-gebruikers zich uit zichzelf: vaak moet je als patent-eigenaar zélf deze partijen opsporen en wijzen op hun al-dan-niet-opzettelijke patentinbreuk. Universiteits-patenten:... » Lees meer van 'Big Data voorbeeld: Universiteiten geld laten verdienen aan hun patenten'

De psychologie van social commerce [infographic]

Wanneer je de kracht van de menselijke geest combineert met de drang van sociaal winkelen, krijg je te maken met een overweldigend samenspel van sociale regels en onderbewuste behoeftes. Deze dingen samen vormen de psychologie van social commerce. Professor en psycholoog Robert Cialdini heeft zes universele overtuigingsprincipes gedefinieerd die we ook... » Lees meer van 'De psychologie van social commerce [infographic]'