Hoe test je landingspagina’s [infographic]
De conversieoptmalisatie bloggers van invespBlog hebben een interessante infographic gemaakt over A/B-testen, Multivariate testing en de belangrijkste elementen waar je op moet letten bij het testen van een landingspagina.
Klik op de afbeelding om deze in groot formaat te bekijken
De belangrijkste onderdelen om te testen op een landingspagina
De kop van de... » Lees meer van 'Hoe test je landingspagina’s [infographic]'
Waarom de huidige Nederlandse cookiewet zo zinloos is
Onduidelijkheid over de zogenoemde cookiewetgeving is er nog steeds (zie de meest recente ontwikkelingen). In de praktijk wagen sinds 1 januari van dit jaar veel sites wel een poging om aan de wetgeving te voldoen. Veel geld en uren zijn geïnvesteerd in velerlei oplossingen. Met deze oplossingen zijn nu ook... » Lees meer van 'Waarom de huidige Nederlandse cookiewet zo zinloos is'
4 veel voorkomende misvattingen over SEO
Je zult ongetwijfeld wel eens eerder gelezen hebben over misvattingen die mensen over SEO hebben, zoals de weerlegging van "The Inconvenient Truth About SEO." Lunametrics' Travis Loncar heeft gaat in zijn blog echter in op iets anders: veel voorkomende misvattingen over SEO, binnen de SEO industrie. De best practices zijn... » Lees meer van '4 veel voorkomende misvattingen over SEO'

Testing tools: wat zijn de mogelijkheden?
Conversieoptimalisatie zonder testing tool is natuurlijk ondenkbaar. Anders blijft het content plaatsen op je site op basis van gut-feelings. De afgelopen jaren komen er steeds meer testing tools op de markt. Een zeer gunstige ontwikkeling voor marketeers die fact-based willen werken. Uit welke testing tools kun je kiezen? (meer…) » Lees meer van 'Testing tools: wat zijn de mogelijkheden?'
5 tips om meer waarde uit data te halen
Webdata, social data, big data: data is helemaal hot! Maar data zonder inzicht en een daadwerkelijke actie is waardeloos. Actie is namelijk essentieel voor de evolutie van een organisatie. Zonder actie is er geen verandering en zonder verandering is er geen verbetering.
Als analist heb je veel data voor handen en... » Lees meer van '5 tips om meer waarde uit data te halen'
Fotografie en conversie, tijd om te testen
Er wordt veel gezegd over fotografie en conversie. Maar buiten de testresultaten van de Nielsen Group heb ik eigenlijk nooit resultaten gezien. Leuk al die aannames, maar zou het niet eens fijn zien om te testen wat nu echt werkt? Bij SNS Bank hebben we de proef op de som... » Lees meer van 'Fotografie en conversie, tijd om te testen'
Gebruik ClickTale om te zien hoe bezoekers door je site navigeren
Met webanalytics data kun je haarfijn zien wat er gebeurt op je site. Je wilt echter ook zien hoe de bezoekers door de site heen gaan. Deze data kun je moeilijk achterhalen via je webanalytics pakket. Gelukkig zijn er tools waarmee je dit wel kan meten. ClickTale is hier een... » Lees meer van 'Gebruik ClickTale om te zien hoe bezoekers door je site navigeren'
Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden
Er zijn verschillende manieren om je online omzet te verhogen door je te richten op de bezoekerservaring. Nu hoeven we jullie niet te vertellen hoe conversiepercentage optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden, maar het kan nog wel eens lastig zijn om je baas ervan te overtuigen dat het toch... » Lees meer van 'Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden'