“Tag Management Systemen besparen geld” – onderzoek Econsultancy

Enkele weken geleden deelden Econsultancy en Tealium de resultaten van hun onderzoek over het gebruik van Tag Management Systemen (TMS). Tijdens het onderzoek werden 304 respondenten ondervraagd over het gebruik van Tag Management Systemen. Alle respondenten waren goed bekend met de werking van een TMS. In eerdere artikelen op Webanalisten.nl heb... » Lees meer van '“Tag Management Systemen besparen geld” – onderzoek Econsultancy'

Boekreview: Complete web monitoring van Alistair Croll en Sean Power

Na een tip van Matthew Niederberger ben ik het webanalyse boek Complete web monitoring gaan lezen. Sean Power en Alistair Croll geven hierin een zeer uitgebreide handleiding om actiegerichte inzichten uit je webanalyse te halen. Hoe kun je dit het beste aanpakken? Leer je gebruikers kennen Alistair en Sean geven aan,... » Lees meer van 'Boekreview: Complete web monitoring van Alistair Croll en Sean Power'

Boekreview: Clout, the art and science of influential Web Content door Colleen Jones

Colleen Jones geeft in dit boek een handleiding om een website strategie op te zetten. Zij benadrukt vooral het belang van een planmatige strategie om betere website resultaten te behalen. Zij gebruikt de volgende pijlers om dit te kunnen realiseren: bekendheid, identificatie, vertrouwen en motivatie om tot actie over te... » Lees meer van 'Boekreview: Clout, the art and science of influential Web Content door Colleen Jones'

Achmea op het WAC#12

Tijdens het Web Analytics Congres werden 2 parallelsessies verzorgd door Achmea. De eerste sessie werd gegeven door Tjaard Prins met de titel "Even Apeldoorn Checken". De tweede sessie werd verzorgd door Jeroen Aldenkamp en Stefan Hanekamp met de titel "BIG Data". Ik was natuurlijk extra nieuwsgierig aangezien ik 12 jaar... » Lees meer van 'Achmea op het WAC#12'