
Boekreview: ‘You Should Test That’ van Chris Goward
In januari kwam het boek uit van conversie optimalisatie-expert Chris Goward: You Should Test That: Conversion Optimization for More Leads, Sales and Profit or The Art and Science of Optimized Marketing, of in het kort You should test that.
Over de schrijver
Chris Goward is de oprichter en eigenaar van het conversie... » Lees meer van 'Boekreview: ‘You Should Test That’ van Chris Goward'
12 Tweetbare stats om slim te lijken
Ben je een echte expert op het gebied van webanalyse, maar weet je jouw genialiteit niet in cijfers uit te drukken? Ben je een fantastische optimalisatie specialist, maar is je imago niet optimaal? Unbounce deelt 48 Tweetbare stats om slim te lijken, en wij pikten er voor jullie 12 webanalyse... » Lees meer van '12 Tweetbare stats om slim te lijken'
4 tests om je e-mailmarketing te verbeteren
Voor e-mail marketeers zijn er verschillende sleuteltesten die een campagne en het doorlopende programma zullen verbeteren. Practical ecommerce deelt vier tests die je kunt doen om je e-mailmarketing inspanningen te verbeteren. (meer…) » Lees meer van '4 tests om je e-mailmarketing te verbeteren'
Hoe je met data de brug slaat tussen visie en realiteit #wac13
Vorige week donderdag vond weer het jaarlijkse webanalytics congres (#WAC13) plaats in Houten. Één van de meest inspirerende sprekers was Ben Yoskovitz. Geen analist, maar een ondernemer die start-ups helpt bij het uitbouwen van hun business. Voornamelijk met hoe zij de kloof overbruggen tussen visie en businessdoelstellingen door te handelen... » Lees meer van 'Hoe je met data de brug slaat tussen visie en realiteit #wac13'
A/B-test workshop van Ton Wesseling op #wac13
Op 13 maart hield Ton Wesseling een A/B-test workshop op het Webanalytics congres 2013. Geheel volgens de lessen van een goede offline dialoog start Ton zijn presentatie met een aantal vragen om zijn publiek beter te leren kennen. (meer…) » Lees meer van 'A/B-test workshop van Ton Wesseling op #wac13'
De highlights van de parallelsessies Webanalytics congres 2013
Op 13 en 14 maart vond het Webanalytics congres 2013 plaats in Houten. Voor Webanalisten bezocht ik de congresdag en deel ik met jullie mijn highlights van de parallelsessies. (meer…) » Lees meer van 'De highlights van de parallelsessies Webanalytics congres 2013'
De zin en onzin van de Bounce Rate
Lees meer over Bounce rate en wat je er aan kunt doen in het nieuwe artikel van Frans Jan Boon: Een hoge bounce rate. En nu?
De bounce-rate. Eén van de belangrijkste stuurmechanismen van online performance. Maar ook een metric waar nog veel onduidelijkheid rondom de interpretatie ervan hangt. Niet zelden... » Lees meer van 'De zin en onzin van de Bounce Rate'
6 variabelen om in je headline te testen
Een eerste indruk blijft hangen. Daarom is het belangrijk dat de eerste headline die bezoekers zien op een landingspagina op je website pakkend is. Als het goed is test je natuurlijk altijd welke headlines goed werken op jouw site, dan wel door A/B-testen, dan wel door multivariate testen.
Stephen Da Cambra... » Lees meer van '6 variabelen om in je headline te testen'