
To redesign, or not to redesign
We weten dat het live zetten van een volledig redesign vaak een conversie daling veroorzaakt. Toch komt af en toe de vraag langs of wij, bij Online Dialogue, kunnen helpen met het testen van een redesign. Hoewel dat we liever continu in kleine stapjes optimaliseren ontkom je soms niet aan... » Lees meer van 'To redesign, or not to redesign'

Emerce GAUC 2020: Ontwikkelingen op het gebied van Google Analytics
Vorige week donderdag (13 februari) was de Emerce Google Analytics User Conference (GAUC) in Amsterdam. Hét event in Nederland voor iedereen die meer wilt weten over de mogelijkheden, toepasbaarheid en laatste ontwikkelingen binnen Google Analytics. Op het podium stonden onder andere bedrijven als Booking.com, Online Dialogue, Google, VodafoneZiggo en Beerwulf.
Kortom,... » Lees meer van 'Emerce GAUC 2020: Ontwikkelingen op het gebied van Google Analytics'

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)
Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).
Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'

#DDTT 11: Get value from your data
Op dinsdag 21 januari was alweer de elfde editie van Digital Data Tips Tuesday (DDTT). In een zaal met meer dan honderd data analisten, conversie specialisten, designers, freelancers en consultants, stond ‘get value from your data’ centraal.
Vanaf deze editie wordt de DDTT gehost door Ruben de Boer in plaats van... » Lees meer van '#DDTT 11: Get value from your data'

CH2019: Frictie – de gemakkelijke weg naar groei en loyaliteit
Roger Dooley presenteerde tijdens CH2019 over frictie. Wat is het? Hoe kun je het herkennen? En hoe kun je het vermijden?
In de snelle, klantgerichte wereld van vandaag zullen de snelheid en efficiëntie van zakelijke transacties het succes bepalen. Roger deelde zijn inzichten over het ontdekken van frictie in je organisatie... » Lees meer van 'CH2019: Frictie – de gemakkelijke weg naar groei en loyaliteit'

CH2019: Productontwikkeling door middel van experimenteren
Tijdens CH2019 sprak Stephen Pavlovich over het ontwikkelen van producten en diensten op basis van experimenten. Wij, als mensen, zijn namelijk erg slecht in het maken van de juiste keuzes. Op individueel niveau, maar helemaal op organisatieniveau.
Daarom voeren de meest succesvolle bedrijven experimenten uit voor de ontwikkeling van hun producten.... » Lees meer van 'CH2019: Productontwikkeling door middel van experimenteren'

Learnings van Conversion Jam 2019
Begin oktober stond Ton Wesseling op het podium bij Conversion Jam. Een jaarlijks event, georganiseerd door Conversionista, wat plaatsvindt in zowel Stockholm als Oslo. Naast Ton spraken onder andere Steven Van Belleghem, Morgan Brown, Els Aerts en Tobias Ahlin. Hierbij drie lessen over hoe we nu groei kunnen realiseren, hoe... » Lees meer van 'Learnings van Conversion Jam 2019'

Wat te doen als je geen testideeën meer hebt?
Optimaliseren is een continu proces waarbij ieder experiment weer leidt tot een volgend experiment. Vaak zijn er zelfs zo ontzettend veel ideeën, dat de backlog geprioriteerd moet worden. Maar wat als je ideeën op zijn?
Een vraag die vaak gesteld wordt door onze klanten of tijdens onze opleidingen is: wanneer ben ik klaar... » Lees meer van 'Wat te doen als je geen testideeën meer hebt?'