CH2019

CH2019: Productontwikkeling door middel van experimenteren

Tijdens CH2019 sprak Stephen Pavlovich over het ontwikkelen van producten en diensten op basis van experimenten. Wij, als mensen, zijn namelijk erg slecht in het maken van de juiste keuzes. Op individueel niveau, maar helemaal op organisatieniveau. Daarom voeren de meest succesvolle bedrijven experimenten uit voor de ontwikkeling van hun producten.... » Lees meer van 'CH2019: Productontwikkeling door middel van experimenteren'

Wat te doen als je geen testideeën meer hebt?

Optimaliseren is een continu proces waarbij ieder experiment weer leidt tot een volgend experiment. Vaak zijn er zelfs zo ontzettend veel ideeën, dat de backlog geprioriteerd moet worden. Maar wat als je ideeën op zijn? Een vraag die vaak gesteld wordt door onze klanten of tijdens onze opleidingen is: wanneer ben ik klaar... » Lees meer van 'Wat te doen als je geen testideeën meer hebt?'
toepassen digital marketing analyse

Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen

In mijn drie eerdere artikelen over digital marketing analyse besprak ik de rolverdeling binnen het team, de analyses die analisten uitvoeren en de belangrijke rol daarin van data. In dit laatste artikel in deze reeks beschrijf ik de wijze waarop digital marketing analisten hun analyseresultaten in productie kunnen brengen. Daarmee... » Lees meer van 'Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen'
linkedin adverteren

Adverteren op LinkedIn voor je bedrijf; doorloop deze 4 stappen

De laatste jaren voert LinkedIn steeds meer ontwikkelingen door. Twee jaar geleden zag je dit direct terug in hun volledig interface. Toen kreeg LinkedIn op visueel gebied een nieuw jasje. Het afgelopen jaar hebben ze met name veel veranderingen doorgezet in de adverteren-omgeving, ook wel ‘Campagnebeheer’ genoemd. Adverteren op LinkedIn wordt dankzij deze nieuwe ontwikkelingen... » Lees meer van 'Adverteren op LinkedIn voor je bedrijf; doorloop deze 4 stappen'
waardevolle data AVG

In 6 stappen waardevolle data die voldoet aan de AVG

Nagenoeg elke website verzamelt tegenwoordig data. Data voor analyses, data voor remarketing, data voor personalisatie. Dat data waardevol is, staat vast, maar wat is de waarde van je data als je niet voldoet aan de AVG? Sinds 25 mei 2018 is de AVG ingegaan en de richtlijnen zijn duidelijk. Als je persoonsgegevens wilt gebruiken... » Lees meer van 'In 6 stappen waardevolle data die voldoet aan de AVG'
e-mailcampagnes

E-mailcampagnes optimaliseren

E-mail is al jaren een kosteneffectieve manier om potentiële klanten te benaderen. Bezoekers overhalen tot conversie via e-mailmarketing is vaak stukken goedkoper dan adverteren. Maar test je ook je ideeën en veranderingen? Worden je e-mailcampagnes actief geoptimaliseerd? En ga je mee met de ontwikkelingen in de markt? Conversie optimalisatie wordt veelvuldig... » Lees meer van 'E-mailcampagnes optimaliseren'