
Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen
In mijn drie eerdere artikelen over digital marketing analyse besprak ik de rolverdeling binnen het team, de analyses die analisten uitvoeren en de belangrijke rol daarin van data. In dit laatste artikel in deze reeks beschrijf ik de wijze waarop digital marketing analisten hun analyseresultaten in productie kunnen brengen. Daarmee... » Lees meer van 'Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen'

Adverteren op LinkedIn voor je bedrijf; doorloop deze 4 stappen
De laatste jaren voert LinkedIn steeds meer ontwikkelingen
door. Twee jaar geleden zag je dit direct terug in hun volledig interface. Toen
kreeg LinkedIn op visueel gebied een nieuw jasje. Het afgelopen jaar hebben ze
met name veel veranderingen doorgezet in de adverteren-omgeving, ook wel
‘Campagnebeheer’ genoemd. Adverteren op LinkedIn wordt dankzij deze nieuwe
ontwikkelingen... » Lees meer van 'Adverteren op LinkedIn voor je bedrijf; doorloop deze 4 stappen'

In 6 stappen waardevolle data die voldoet aan de AVG
Nagenoeg
elke website verzamelt tegenwoordig data. Data voor analyses, data voor
remarketing, data voor personalisatie. Dat data waardevol is, staat vast, maar
wat is de waarde van je data als je niet voldoet aan de AVG?
Sinds 25 mei 2018 is de AVG ingegaan en de
richtlijnen zijn duidelijk. Als je persoonsgegevens wilt gebruiken... » Lees meer van 'In 6 stappen waardevolle data die voldoet aan de AVG'

Zonder data geen analyse
Welke data kunnen worden ingezet voor digital marketing analyse? Wat zijn de trends in datamanagement? En waar let je op bij de ontwikkeling van een digital marketing database infrastructuur? Deze vragen worden beantwoord in dit artikel. Dit is het derde artikel in een reeks over digital marketing analyse. In het... » Lees meer van 'Zonder data geen analyse'

E-mailcampagnes optimaliseren
E-mail is al jaren een kosteneffectieve manier om potentiële klanten te benaderen. Bezoekers overhalen tot conversie via e-mailmarketing is vaak stukken goedkoper dan adverteren. Maar test je ook je ideeën en veranderingen? Worden je e-mailcampagnes actief geoptimaliseerd? En ga je mee met de ontwikkelingen in de markt?
Conversie optimalisatie wordt veelvuldig... » Lees meer van 'E-mailcampagnes optimaliseren'

Emerce Conversion 2019: culture of experimentation
Vorige week donderdag (11 april) was Emerce Conversion in Amsterdam, met als thema ‘culture of experimentation’. Een leerzame en gezellige dag geheel in het teken van conversie optimalisatie. Tijdens deze dag kregen we een overzicht van alle nieuwe ontwikkelingen en cases uit de conversie optimalisatie wereld. Op het podium stonden... » Lees meer van 'Emerce Conversion 2019: culture of experimentation'

Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?
Hoe ziet de na-analyse van je A/B-testen eruit? Hoe onderbouw je het resultaat? In teststatistiek zijn hiervoor twee belangrijke methodes; de frequentistische en de Bayesiaanse teststatistiek. In dit artikel wil ik beide statistische methodes uitlichten en de voor- en nadelen op een rijtje zetten.
Voordat je aan de slag gaat met... » Lees meer van 'Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?'

Wil de echte digital marketing analist nu opstaan?
Voor Webanalisten schrijf ik een aantal artikelen voor en over de digital marketing analist. In deze reeks artikelen ga ik in op data analyses, statistiek, skills, databewerking, datakwaliteit en tools. Ik beantwoord vragen zoals: Wat doet een digital marketing analist? Hoe word je een digital marketing analist? Met welke tools... » Lees meer van 'Wil de echte digital marketing analist nu opstaan?'