
Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf
Bedrijven maken steeds meer gebruik van het internet. Dit heeft voor een deel te maken met de verschillende kansen die er liggen. Tegenwoordig is het namelijk ontzettend eenvoudig om de verschillende mogelijkheden van het internet te benutten, zoals het werven van nieuwe klanten en het verkopen van producten. Daarnaast kiezen... » Lees meer van 'Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf'

Fail it till you nail it
De belangrijkste lessen uit de meetup ‘Falen en Stralen’
Organisaties waarin geleerd wordt van fouten, groeien sneller, zijn innovatiever en passen zich makkelijker aan aan nieuwe omstandigheden. Toch blijken we het in de praktijk nog behoorlijk moeilijk te vinden om falen te accepteren en te bespreken.
Op 1 oktober 2020 organiseerden we... » Lees meer van 'Fail it till you nail it'

Boek review: Databedreven Marketing
Hij is alweer even beschikbaar, maar desondanks wil ik je graag op de hoogte stellen van Danny Oosterveer zijn tweede boek ‘Databedreven Marketing’. Ditmaal toegespitst op de marketing professional. Waar ‘Basisboek Digital Analytics’ vooral gericht was op de student en meer het accent op data zat, is dit boek meer... » Lees meer van 'Boek review: Databedreven Marketing'

De kleur groen in marketing
Online Dialogue voerde 10 A/B-testen uit op 5 verschillende websites waarin groene elementen werden toegevoegd. Hoe vaak zorgde dit voor een stijging in conversie?
De kleur groen vind je overal terug. Bij Online Dialogue heeft onze passie voor groen niet alleen ons logo geïnspireerd, maar zelfs het volledige interieur van ons... » Lees meer van 'De kleur groen in marketing'

Hoe de CRO-specialist onbewust organisatieverandering blokkeert
In een recent artikel schreef ik over organisatieverandering. In het CRO-werkveld moet je veel tijd besteden aan je organisatie leren om experimenteer- en datagedreven te werken. Zo gaat CRO echt leven en kan je organisatie beginnen te groeien.
Een manier om organisatieverandering mogelijk te maken, is de sociale omgeving aanpassen. Door... » Lees meer van 'Hoe de CRO-specialist onbewust organisatieverandering blokkeert'

CRO Unconference: Je organisatie motiveren om CRO te adopteren
Op 14 mei organiseerde Online Dialogue haar eerste online CRO Unconference. Voorafgaand aan het unconference deel gaf ik een presentatie over het motiveren van mensen en organisaties om CRO te omarmen. Onderstaand een samenvatting van deze presentatie.
Als conversie specialisten en data analisten willen we de cultuur, mindset en manier van... » Lees meer van 'CRO Unconference: Je organisatie motiveren om CRO te adopteren'

Het probleem van client-side testen in Internet Explorer
Bij Online Dialogue zijn wij dagelijks bezig met A/B testen, dit doen we voor veel verschillende klanten, doelgroepen en browsers. We merken bij onze opdrachtgevers dat er nog veel van hun bezoekers Internet Explorer gebruiken. Dit brengt de nodige problemen met zich mee, want developen voor Internet Explorer kan soms... » Lees meer van 'Het probleem van client-side testen in Internet Explorer'
Custom funnels genereren in Google Sheets
Google Analytics (GA) biedt een eenvoudige funnel-weergave in de standaard interface, maar deze is beperkt in gebruik. Bovendien heeft deze als grootste bezwaar dat hij alleen te gebruiken is bij vooraf gedefinieerde funnels; data is alleen beschikbaar vanaf het moment dat de funnel is ingesteld. Een nieuwe funnel genereren voor... » Lees meer van 'Custom funnels genereren in Google Sheets'