
Deel 2: Hoe stel je outbound link tracking in via GTM?
Dit is deel twee van de blogreeks over extra metingen in Google Tag Manager. In deel 1 legde ik al uit hoe je scroll tracking in kan stellen. Met outbound link tracking meet je alle links die vanaf jouw website verwijzen naar een andere website die buiten jouw domeinen valt. Denk... » Lees meer van 'Deel 2: Hoe stel je outbound link tracking in via GTM?'

Lizzie Eardley @ Conversion Hotel 2018
Lizzie Eardley deelde tijdens de vijfde editie van Conversion Hotel afgelopen november Skyscanner’s inzichten op het gebied van data. Bij Skyscanner staat experimenteren hoog in het vaandel, met dagelijks 500 experimenten die live staan en in totaal al meer dan 10.000 experimenten die afgerond zijn.
Het uitvoeren van betrouwbare experimenten is belangrijk... » Lees meer van 'Lizzie Eardley @ Conversion Hotel 2018'

Deel 1: Hoe stel ik scroll tracking in via GTM?
De standaard pagina metingen in Google Tag Manager (GTM) zijn niet altijd toereikend. Vaak willen we meer weten dan alleen maar het exit percentage, de bounce ratio en de tijd op de pagina. In deze blogreeks zal ik een aantal extra metingen in Google Tag Manager uitlichten die je helpen... » Lees meer van 'Deel 1: Hoe stel ik scroll tracking in via GTM?'

Maak kennis met de genomineerden van de Dutch CRO Awards 2018 (interview #1)
Op donderdag 20 september zal tijdens de tweede editie van de DDMA Dutch CRO Awards het beste werk in Conversion Rate Optimization (CRO) worden bekroond. Vorige week zijn de genomineerden voor de drie verschillende categorieën (mobile, conversion tests en personalisation) bekend gemaakt:
Genomineerden Conversion Tests:
Fred de la Bretoniere: gebruiksvriendelijkere opzet webshop... » Lees meer van 'Maak kennis met de genomineerden van de Dutch CRO Awards 2018 (interview #1)'

Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?
Je bent lekker bezig met A/B-testen maar je wilt (omdat je tegen je limiet aanloopt) meer experimenteren. De oplossing kan hem zitten in het testen op meerdere pagina’s tegelijkertijd. Maar helpt dit in het versnellen van je CRO programma? Of ben je alleen maar je data aan het vervuilen? Helaas... » Lees meer van 'Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?'

Tool Review: Snowplow Analytics
Steeds vaker zie ik organisaties overstappen op Snowplow Analytics: een raw-data analytics platform volledig in eigen beheer.
Toen het tijd was om zelf op zoek te gaan naar een nieuw dataplatform kon ik er niet meer omheen. Ik zocht uit wat de tool mij allemaal beloofde, welke ervaringen andere mensen hadden... » Lees meer van 'Tool Review: Snowplow Analytics'

Word beter gevonden op Google met Structured Data (Schema.org)
Informatie op je website markeren met structured data zorgt voor een duidelijke en een goed te interpreteren website. Zowel voor Google als je bezoeker. Structured data helpt Google om bepaalde onderdelen van je website beter te begrijpen en zorgt voor meer exposure in de zoekresultaten. Goed gebruik van structured data... » Lees meer van 'Word beter gevonden op Google met Structured Data (Schema.org)'

Gebruik je attributie IQ!
Als marketeer zet je meestal verschillende kanalen in om uiteindelijk te kunnen bepalen welke het beste converteren. Hierbij dragen mogelijk meerdere kanalen bij aan één enkele sale. Een bezoeker kan in een oriënterende fase via een Google Ad zijn gekomen en in een later bezoek (via een nieuwsbrief) zijn teruggekomen... » Lees meer van 'Gebruik je attributie IQ!'