Conversie optimalisatie in de praktijk (7): gratisadviseurs.nl

Vandaag het volgende artikel in de reeks over de conversie optimalisatie voor gratisadviseurs.nl met de resultaten van het eerste experiment. Maar laat ik eerst beginnen met een korte opfrisser want de laatste post is alweer een aantal weken oud. Na het analyseren van de Google Analytics data van gratisadviseurs en het... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (7): gratisadviseurs.nl'

“2 kleine aanpassingen en de conversie schiet omhoog”

Op Zoekkinderboek.nl worden kinderboeken verkocht. Het unieke aan deze website is, behalve de niche focus, dat de gehele winst die met de verkopen wordt behaald naar het goede doel gaat. Met de vaste boekenprijs die in Nederland geldt hierdoor een bijzonder unique selling point. Waarom zou de oniine kinderboekenkoper nog... » Lees meer van '“2 kleine aanpassingen en de conversie schiet omhoog”'

Conversie optimalisatie in de praktijk (6): gratisadviseurs.nl

In een van de voorgaande artikelen over deze optimalisatiecase hebben we een experimentopzet beschreven waarin we besloten te kijken naar de invloed die de indeling van de pagina heeft op de bounce-rate van de website. Dit experiment loopt inmiddels en er zijn een aantal ontwikkelingen die ik met jullie wil delen. Een betere... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (6): gratisadviseurs.nl'

Conversie optimalisatie in de praktijk (5): gratisadviseurs.nl

In de optimalisatiecase van gratisadviseurs.nl hebben we 2 experimenten benoemd waarvan we in het vorige artikel een experimentopzet hebben gemaakt met als doel de bounce-rate te verlagen. Dit experiment loopt inmiddels. Om meteen door te pakken naar het 2e doel, het verhogen van de conversie van bezoeker naar vraagsteller, vraag ik... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (5): gratisadviseurs.nl'

Conversie optimalisatie in de praktijk (4): gratisadviseurs.nl

Vandaag deel 4 in de reeks ´Conversie optimalisatie in de praktijk: gratisadviseurs.nl´. Wat hebben we tot nu toe gedaan? We hebben gekeken naar de doelstellingen van de website, de webanalyticsdata geanalyseerd en optimalisatiekansen geïdentificeerd. Lees hier de vorige artikelen: 1. Deel 1: De doelstellingen van gratisadviseurs.nl 2. Deel 2: Data analyse 3. Deel... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (4): gratisadviseurs.nl'