Even wachten aub
Wachten en Wachten!
Niks vervelender dan in de winkel te moeten wachten. Je hebt iets gekocht of wilt je nieuwe coole outfit aanpassen en ja hoor je moet wachten. Dit is natuurlijk niet anders dan op de website. Weet jij waar de mensen moeten wachten?
In Speedtrap heb je de mogelijkheid om te... » Lees meer van 'Even wachten aub'
Vijfsterrenwebsites versoberen voor meer conversies
Gisteren las ik in De Pers dat vijfsterrenhotels met een opvallende maatregel zijn gekomen. Ze kiezen ervoor om de vijfde ster achterwege te laten om hun kamers te vullen.
Het resultaat van deze maatregel is tweeledig. De kosten dalen door een versobering van de diensten die ze aanbieden: weg met de... » Lees meer van 'Vijfsterrenwebsites versoberen voor meer conversies'
Conversie optimalisatie in de praktijk (8): gratisadviseurs.nl
In de praktijkcase van Gratisadviseurs.nl is inmiddels het tweede experiment afgerond. De opzet en uitkomsten wil ik uiteraard weer graag met jullie delen.
De situatie tot nu toe
In de ideale wereld van Gratisadviseurs.nl zou een bezoeker niet mogen bouncen. Indien iemand het antwoord vindt op zijn of haar vraag is het... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (8): gratisadviseurs.nl'
Quick Wins via Bounces?
Meer conversie uit je bestaande bezoekers, dat is dan toch de vrije vertaling van Conversieverhoging, nietwaar?
Maar waar begin je dan? Zoals velen zullen weten worden er meestal 2 speerpunten aangereikt om te starten:
1. Kijk naar je content met de hoogste bouncerate
2. Optimaliseer en investeer verder in verkeersbronnen met de hoogste... » Lees meer van 'Quick Wins via Bounces?'
Customer profiling bij Toyota – legaal of niet?
Ging ik bij een eerdere blogpost in op de Kaizen-filosofie in webanalytics bij Toyota, deze post is geheel gewijd aan customer profiling, oftewel het maken van online klantenprofielen.
Tracie Caroopen (web trends) gaf tijdens het Webanalytics Congres 2009 een presentatie waarin ze uiteenzette wat Toyota doet om de bezoekers van haar... » Lees meer van 'Customer profiling bij Toyota – legaal of niet?'
Webanalytics bij Toyota: de Kaizen methode
De eerste keynote van het Web Analytics Congres 2009 werd gebracht door Michaël Notté (hoofd Web Analytics bij Toyota & Lexus Europe) en Tracie Caroopen. In deze post zal ik eerst een verslag doen van het verhaal van Michaël Notté, waarna ik een kort verband leg tussen de manier waarop... » Lees meer van 'Webanalytics bij Toyota: de Kaizen methode'
Tabs in productpagina´s voor meer conversies
De productpagina´s zijn essentieel binnen de salesfunnel van e-commerce sites. Een bezoeker die op productpagina´s terecht komt weet vaak vrij goed wat hij zoekt. Een juiste indeling van de informatie op deze pagina´s kan dan ook het verschil maken in conversies.
Wanneer de productinformatie onduidelijk of onoverzichtelijk is weergegeven zal dit... » Lees meer van 'Tabs in productpagina´s voor meer conversies'
Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie
Recentelijk verscheen van Eyeblaster het "Eyeblaster Analytics Bulletin deel 3". Hierin zijn "case studys" opgenomen over de inzet van banners voor conversie (en niet branding) en hoe dit verbeterd kan worden. Er is getest met het opnemen van (een deel van) het formulier (het conversiepunt) in de banner. Dit leverde... » Lees meer van 'Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie'