Even wachten aub

Wachten en Wachten! Niks vervelender dan in de winkel te moeten wachten. Je hebt iets gekocht of wilt je nieuwe coole outfit aanpassen en ja hoor je moet wachten. Dit is natuurlijk niet anders dan op de website. Weet jij waar de mensen moeten wachten? In Speedtrap heb je de mogelijkheid om te... » Lees meer van 'Even wachten aub'

Conversie optimalisatie in de praktijk (8): gratisadviseurs.nl

In de praktijkcase van Gratisadviseurs.nl is inmiddels het tweede experiment afgerond. De opzet en uitkomsten wil ik uiteraard weer graag met jullie delen. De situatie tot nu toe In de ideale wereld van Gratisadviseurs.nl zou een bezoeker niet mogen bouncen. Indien iemand het antwoord vindt op zijn of haar vraag is het... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (8): gratisadviseurs.nl'

Customer profiling bij Toyota – legaal of niet?

Ging ik bij een eerdere blogpost in op de Kaizen-filosofie in webanalytics bij Toyota, deze post is geheel gewijd aan customer profiling, oftewel het maken van online klantenprofielen. Tracie Caroopen (web trends) gaf tijdens het Webanalytics Congres 2009 een presentatie waarin ze uiteenzette wat Toyota doet om de bezoekers van haar... » Lees meer van 'Customer profiling bij Toyota – legaal of niet?'

Tabs in productpagina´s voor meer conversies

De productpagina´s zijn essentieel binnen de salesfunnel van e-commerce sites. Een bezoeker die op productpagina´s terecht komt weet vaak vrij goed wat hij zoekt. Een juiste indeling van de informatie op deze pagina´s kan dan ook het verschil maken in conversies. Wanneer de productinformatie onduidelijk of onoverzichtelijk is weergegeven zal dit... » Lees meer van 'Tabs in productpagina´s voor meer conversies'

Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie

Recentelijk verscheen van Eyeblaster het "Eyeblaster Analytics Bulletin deel 3". Hierin zijn "case studys" opgenomen over de inzet van banners voor conversie (en niet branding) en hoe dit verbeterd kan worden. Er is getest met het opnemen van (een deel van) het formulier (het conversiepunt) in de banner. Dit leverde... » Lees meer van 'Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie'