Conversie optimalisatie in de praktijk (5): gratisadviseurs.nl

In de optimalisatiecase van gratisadviseurs.nl hebben we 2 experimenten benoemd waarvan we in het vorige artikel een experimentopzet hebben gemaakt met als doel de bounce-rate te verlagen. Dit experiment loopt inmiddels. Om meteen door te pakken naar het 2e doel, het verhogen van de conversie van bezoeker naar vraagsteller, vraag ik... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (5): gratisadviseurs.nl'

Conversie optimalisatie in de praktijk (4): gratisadviseurs.nl

Vandaag deel 4 in de reeks ´Conversie optimalisatie in de praktijk: gratisadviseurs.nl´. Wat hebben we tot nu toe gedaan? We hebben gekeken naar de doelstellingen van de website, de webanalyticsdata geanalyseerd en optimalisatiekansen geïdentificeerd. Lees hier de vorige artikelen: 1. Deel 1: De doelstellingen van gratisadviseurs.nl 2. Deel 2: Data analyse 3. Deel... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (4): gratisadviseurs.nl'

Conversietip: E-mail? Check alle versies!

Vannacht kreeg ik een mail van Free Record Shop. Deze mail opende ik vanochtend op mijn mobiel. Een gedeelte van de inhoud was: Beste heer/mevrouw, Gefeliciteerd! Je hebt 2 kaartjes voor de 24 Redemption bioscoopvertoning gewonnen! [...] Om je op de gastenlijst te kunnen zetten, horen we graag donderdag 27 november vóór 15:00 uur... » Lees meer van 'Conversietip: E-mail? Check alle versies!'

Conversie optimalisatie in de praktijk (3): gratisadviseurs.nl

Waar waren we gebleven? Nadat in het eerste artikel is gekeken naar de achterliggende doelstellingen van gratisadviseurs.nl hebben we in de vorige post naar aanleiding van de webstatistieken gediscussieerd over het optimalisatiedoel dat we als eerste zouden moeten oppakken. Van de vier benoemde doelen (meer vragen, snellere en betere antwoorden,... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (3): gratisadviseurs.nl'

5 maanden feedback verzamelen via Kampyle: een update

Begin juli 2008 hebben we op webanalisten.nl de feedback tool Kampyle geïntegreerd. Doel van deze tool was om naast kwantitatieve analyse ook kwalitatieve informatie te gebruiken voor het verbeteren van webanalisten.nl, of in ieder geval een contactkanaal te genereren waarmee eenvoudig feedback kon worden verkregen. Naast de oranje feedbackbutton rechtsonderin de... » Lees meer van '5 maanden feedback verzamelen via Kampyle: een update'