
Conversie copywriting
Bij copywriting probeer je mensen te overtuigen door het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Binnen online marketing is copywriting zeer belangrijk. Met zo min mogelijk tekst moet je ervoor zorgen dat mensen toch alle gewenste informatie hebben over je product of dienst en overgaan tot aankoop. Een lastige maar... » Lees meer van 'Conversie copywriting'

Nir Eyal: Hooked
Nir Eyal presenteerde tijdens Conversion Hotel 2018 over gedrag omzetten in gewoonte. Hij is schrijver van het boek ‘Hooked: how to build habit-forming products’. Daarbij heeft hij gekeken naar gedragspatronen en hoe bedrijven dit gebruiken.
De reden dat Nir Eyal zijn boek heeft geschreven is niet om grote bedrijven te helpen. Zij... » Lees meer van 'Nir Eyal: Hooked'

Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias
Rhett Norton gaf tijdens de AB Testing Summit in december vorig jaar een interessante talk over het principe van de congruence bias en wees daarbij op 7 valkuilen. Rhett Norton is oprichter van TestingTheory.com en noemt zichzelf een Testing Evangelist. Hij hielp vele bedrijven, leidde ooit een groot optimalisatie team... » Lees meer van 'Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias'

UX kennis door experimenteren
Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten.
Erin gelooft in overzichtelijke, functionele designs die duidelijk communiceren en met stijl. Maar gebruikers en hun vraag sturen haar designs en bedrijfsbeslissingen. Frequent testen, marktonderzoek en creatie door herhaling helpen... » Lees meer van 'UX kennis door experimenteren'

Start met je bezoeker en je zult winnen
Tijdens Conversion Hotel 2018 sprak Karl Gilis over het belang om vanuit de bezoeker te denken. Daarnaast besprak hij een aantal belangrijke aspecten van UX die je niet moeten vergeten bij conversie optimalisatie.
Volgens Karl moet je er niet vanuit gaan dat anderen gelijk hebben. Analyseer je data goed en... » Lees meer van 'Start met je bezoeker en je zult winnen'

Confirmation bias
Confirmation bias is de cognitieve bias die mensen hebben om waarde te hechten aan informatie die hun eigen voorkeur en hypotheses bevestigen. Daarnaast wordt er bij confirmation bias minder waarde gehecht aan informatie die deze voorkeur en hypothese tegenspreekt.
Bij confirmation bias sta je niet open voor informatie die je verwachtingen... » Lees meer van 'Confirmation bias'

Verhalen werken beter dan alleen cijfers
Als je als analist wilt dat er actie op jouw analyses wordt ondernomen, dan zul je data en bijbehorende inzichten vaak moeten presenteren aan stakeholders. Het is daarom essentieel om inzichten en acties in de juiste verhaal- of presentatie-vorm te gieten. Hierdoor wordt de data voor iedereen goed begrijpelijk.
In de... » Lees meer van 'Verhalen werken beter dan alleen cijfers'

Deel 3: Hoe meet je downloads via GTM?
De standaard paginametingen in Google Tag Manager (GTM) zijn niet altijd toereikend. Vaak willen we meer weten dan alleen maar het exit percentage, de bounce ratio en de tijd op de pagina. In deze blogreeks licht ik een aantal extra metingen in Google Tag Manager uit die je helpen om... » Lees meer van 'Deel 3: Hoe meet je downloads via GTM?'