Je meetstrategieën aanpassen aan moderne marketing

Eind april organiseerde Forrester Research het Forum for Marketing Leaders in New York. Google's Director of Data and Measurement Paul Pellman was hier ook bij en sprak daar met topmanagers van de grootste bedrijven over data en analysestrategieën. Met de exponentiële toename in datavolume als gevolg van nieuwe apparaten, kanalen en gefragmenteerde doelgroepen... » Lees meer van 'Je meetstrategieën aanpassen aan moderne marketing'

Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt

We bevinden ons in het midden van een enorme toename in het gebruik van big data. Het aantal bedrijven, organisaties en instituten die nu big data oplossingen gebruiken is de laatste jaren explosief gestegen, net als de hoeveelheid data die verzameld is. Volgens sommige schattingen wordt er iedere dat meer... » Lees meer van 'Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt'

Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6

Wat doe je als een A/B test goed uitpakt voor je nieuwe bezoekers, maar niet voor bezoekers die vaker terugkomen op je site? Segmenteren is een onmisbaar onderdeel van webanalytics, maar zorgt in de praktijk ook voor de nodige hoofdbrekens. Segmenten zijn niet altijd makkelijk van elkaar te onderscheiden (vertonen overlap)... » Lees meer van 'Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6'

Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen

Eerder schreef ik over data management platformen (DMP's), en hoe DMP's het contact met je bezoekers kan verbeteren en je conversie kan verhogen. Relay42 is een bekende DMP-leverancier. Eén van de oprichters van Relay42, Tomas Salfischberger, heb ik onlangs geïnterviewd over hun bedrijf en natuurlijk: over data management platformen. In... » Lees meer van 'Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen'

3 voorspellingen voor online marketing in 2016

Innovatie is vaak niet goedkoop en dat betekent dat grote organisaties met het budget om te innoveren en nieuwe technologieën uit te proberen, vaak een extra voorsprong hebben op bedrijven in het midden- en kleinbedrijf. Dit geldt ook voor de online aanwezigheid van organisaties, vooral als het aankomt op adverteren, automatiseren en analyseren. Een... » Lees meer van '3 voorspellingen voor online marketing in 2016'
Pagina 1 van 1412345...10...Laatste »