Uitgelicht bericht

Experimentation Culture Awards – online event

Tijdens #CH2019 waren er vele discussies over het belang van een experimenteercultuur en -mindset binnen organisaties. Ons werk bestaat niet enkel uit het doen van een experiment, maar het gaat vooral over het verbeteren van het proces, structuur, betrouwbaarheid, democratisering en motivatie voor experimenten en datagedreven besluitvorming. Wij zijn benieuwd hoe... » Lees meer van 'Experimentation Culture Awards – online event'
Nir Eyal Hooked

Nir Eyal: Hooked

Nir Eyal presenteerde tijdens Conversion Hotel 2018 over gedrag omzetten in gewoonte. Hij is schrijver van het boek ‘Hooked: how to build habit-forming products’. Daarbij heeft hij gekeken naar gedragspatronen en hoe bedrijven dit gebruiken. De reden dat Nir Eyal zijn boek heeft geschreven is niet om grote bedrijven te helpen. Zij... » Lees meer van 'Nir Eyal: Hooked'
congruence bias

Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias

Rhett Norton gaf tijdens de AB Testing Summit in december vorig jaar een interessante talk over het principe van de congruence bias en wees daarbij op 7 valkuilen. Rhett Norton is oprichter van TestingTheory.com en noemt zichzelf een Testing Evangelist. Hij hielp vele bedrijven, leidde ooit een groot optimalisatie team... » Lees meer van 'Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias'
UX kennis

UX kennis door experimenteren

Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten. Erin gelooft in overzichtelijke, functionele designs die duidelijk communiceren en met stijl. Maar gebruikers en hun vraag sturen haar designs en bedrijfsbeslissingen. Frequent testen, marktonderzoek en creatie door herhaling helpen... » Lees meer van 'UX kennis door experimenteren'
RCT's

Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s

Chad Sanderson (Microsoft) gaf tijdens Conversion Hotel 2018 een presentatie over experimenteren op een breder niveau. Hierbij ging hij dieper in op digitale ‘randomized controlled trials' (RCT’s). Oftewel gerandomiseerd gecontroleerde testen. De representativiteit van je testen is het belangrijkst. De kwantiteit van je testgroep beïnvloedt je kwaliteit niet zolang de verzamelde... » Lees meer van 'Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s'
Marketing & Insights Event

Programma Marketing Insights Event (MIE) 2019 bekend!

Onder de noemer “It’s all about insights” presenteert het MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, op 6 en 7 februari 2019 de belangrijkste Insights aan 2500 (digital) marketeers, growth hackers, strategen, insights professionals en andere geïnteresseerden. Twee inspirerende dagen met maar liefst 100 sessies op het gebied van marketing, research... » Lees meer van 'Programma Marketing Insights Event (MIE) 2019 bekend!'