Uitgelicht bericht

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)

Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).  Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'

‘Porn mode’ dodelijk voor web analytics?

Steeds meer nieuwe browsers stellen de gebruiker in staat om cookies en third party content te blokkeren. Dit geeft de gebruiker controle over de informatie die over hem wordt opgeslagen. Een gebruiker kan hierdoor bijvoorbeeld zijn bezoekgeschiedenis (history) beïnvloeden en advertenties laten verdwijnen. De nieuwe browsers waarin deze functionaliteit zit... » Lees meer van '‘Porn mode’ dodelijk voor web analytics?'

Hoe het niet moet…

Het is makkelijk en het is goedkoop om met praktijkvoorbeelden te komen hoe het niet moet. Liever geef ik aan wat er op welke website heel goed gebeurt in het kader van conversie optimalisatie, maar toch wil ik je deze homepagemelding van ringlever openhaarden niet onthouden. Een slechtere conversiebreker kun... » Lees meer van 'Hoe het niet moet…'

On-site zoektermen zonder resultaat in Google Analytics

Google Analytics biedt een aantal zeer interessante rapporten om de interne zoekfunctie te analyseren. Hoe vaak wordt de zoekfunctie gebruikt? Welke zoekwoorden gebruikt men? Vanaf welke pagina´s zoekt men en wat doet men na een zoekopdracht? Een ding ontbreekt echter in Google Analytics: Welke zoekopdrachten leveren geen resultaat op? Inzicht in... » Lees meer van 'On-site zoektermen zonder resultaat in Google Analytics'