Uitgelicht bericht

De 3 grote analytics thema’s van het komende jaar

Op 13 oktober 2022 vond in Amsterdam de eerste DDMA Digital Analytics Summit plaats. Met Simo Ahava, Krista Seiden en Steen Rasmussen was er een ware analytics allstar line-up aanwezig. Naast de komst van een mooi nieuw congres viel er inhoudelijk ook veel te leren. De analytics wereld staat niet stil,... » Lees meer van 'De 3 grote analytics thema’s van het komende jaar'

Terugblik Emerce Conversion 2022: Culture of Experimentation

Donderdag 21 april was Emerce Conversion. Eindelijk konden we weer live samenkomen en leren van interessante sprekers. Dit was de eerste keer dat Emerce Conversion niet in Pakhuis de Zwijger plaatsvond, maar in het mooie InnStyle in Maarssen. Met sprekers van o.a. VodafoneZiggo, Plus, ING en bol.com kregen we een... » Lees meer van 'Terugblik Emerce Conversion 2022: Culture of Experimentation'

5 lessen over het laten groeien van een experimenteercultuur

‘Alles wat je aandacht geeft, groeit’ is een uitspraak van Aristoteles waarmee hij verwoordt dat alles in de natuur potentie heeft. Zo is het voor mij ook met een experimenteercultuur. Veel succesvolle bedrijven experimenteren op grote schaal, maar ook zij begonnen met één experiment. Ik vertel je graag hoe ik... » Lees meer van '5 lessen over het laten groeien van een experimenteercultuur'

Vacature voor een SEA specialist bij Conrad

Voor hun vestiging in Oldenzaal zoekt Conrad Electronic een: SEA SPECIALIST Functie-omschrijving Als SEA specialist ben je volledig op de hoogte van alle relevante trends en interessante ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Je denkt proactief mee over de online marketingstrategie en het realiseren van de doelstellingen. De afdeling Marketing van Conrad focust zich op drie... » Lees meer van 'Vacature voor een SEA specialist bij Conrad'

Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?

Bijna iedereen in een succesvolle organisatie zet dagelijks zijn schouders onder een beter product en onder betere marketing, waarbij in het achterhoofd de gewenste groei in marktaandeel en het juiste rendement per klant blijft meewegen. Noem het “conversion optimization”, noem het “customer experience optimization”, noem het “business optimization”. Feit is... » Lees meer van 'Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?'

A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie

Zonder functionaliteit en toegankelijkheid geen conversie. Als de bruikbaarheid ook op orde is, verbeter je conversie vooral door te gaan experimenteren met intuïtie en verleiding: begeleid het brein van je digitale bezoeker. A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie Ik doe liever niets De standaard reactie van het brein van je digital bezoeker is om... » Lees meer van 'A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie'

Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data

Conversieoptimalisatie is tegenwoordig bijna een synoniem van A/B-testen, maar dit klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om succesvol te A/B-testen, maar wel genoeg data om te bepalen waar je conversie-aanpassingen kunt maken en te zien of dit effectief is. Gedragsanalyses Je webanalyse-toepassing overspoelt je met bezoekgedrag op pagina’s en rapportages... » Lees meer van 'Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data'

De 5 learnings van de Experimentation Culture Awards 2021

Na het succes van de 1e Experimentation Culture Awards (#EXPCA2020), werden vorige maand voor de tweede keer deze awards (#EXPCA2021) uitgereikt. Bekijk de winnaars van #EXPCA2021 of registreer je gratis voor toegang tot de volledige #EXPCA2021 show, inclusief 3 keynotes en 15 interviews met de finalisten. De winnaars van de digitale... » Lees meer van 'De 5 learnings van de Experimentation Culture Awards 2021'

Vacature voor een technisch webanalist bij Online Dialogue

Heb je een passie om data te vertalen naar inzichten? Zoek jij graag naar kansen en mogelijkheden in een aanzienlijke hoeveelheid data? En weet je hoe je data uit verschillende bronnen kunt verzamelen en verwerken, om zo tot waardevolle zakelijke inzichten te komen? Kom dan werken bij Online Dialogue als... » Lees meer van 'Vacature voor een technisch webanalist bij Online Dialogue'