Uitgelicht bericht

De 3 grote analytics thema’s van het komende jaar

Op 13 oktober 2022 vond in Amsterdam de eerste DDMA Digital Analytics Summit plaats. Met Simo Ahava, Krista Seiden en Steen Rasmussen was er een ware analytics allstar line-up aanwezig. Naast de komst van een mooi nieuw congres viel er inhoudelijk ook veel te leren. De analytics wereld staat niet stil,... » Lees meer van 'De 3 grote analytics thema’s van het komende jaar'
privacy cro

Een gesprek over privacy en CRO

Ontwikkelingen om de privacy van consumenten te beschermen volgen elkaar snel op. Maatschappelijk bewustzijn over privacy en de waarde van data neemt toe. Technische maatregelen (zoals Intelligent Tracking Prevention) en juridische maatregelen (zoals GDPR) maken het moeilijker om internetgebruikers te volgen. Alles wijst erop dat deze maatschappelijke beweging zich alleen... » Lees meer van 'Een gesprek over privacy en CRO'
growth mindset

Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie

Er zijn veel uitdagingen bij het creëren van een growth mindset in een bedrijf als marketeer. Een van de grootste uitdagingen is dat de verschillende marketingteams op hun eigen eiland werken. Dit isolement maakt het moeilijk om samen te werken aan het creëren van een organisatiebrede datagedreven cultuur. Lees nu... » Lees meer van 'Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie'

Aan de slag met R

De meeste web analytics tools zijn zowel briljant als gehandicapt. Briljant omdat je snel mooie rapporten en prima visualisaties uit een enorme bak data kan halen. Via drill-down en segmentatie kan je snel en makkelijk tot inzichten komen. Gehandicapt omdat de berekeningen die je wil maken vaak net niet mogelijk zijn, en... » Lees meer van 'Aan de slag met R'
a/b-testen

Onderzoek: Hoe effectief is A/B-testen voor Startups?

Startups die A/B-testen, schalen sneller, lanceren meer producten en trekken meer risicokapitaal aan, blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek (Koning, 2020). In het onderzoek staat nog een interessante observatie: Startups die in een vroeg stadium experimenteren, stoppen meestal sneller. Dit kan natuurlijk gevolg zijn van onervarenheid van het management in het toepassen... » Lees meer van 'Onderzoek: Hoe effectief is A/B-testen voor Startups?'