Tim Ash, Justin Rondeau en Stéphane Hamel naar Nederland (win kaarten!)

6 internationale online conversie (analytics, ux, persuasion, management) specialisten komen naar Nederland voor de Online Dialogue Days. Jij kunt kaarten winnen door de verloting hier op webanalisten.nl!

odd_speakers

Donderdag 11 september 2014 – congresdag

Op Kasteel de Haar in Haarzuilens word je vanaf 12.00, samen met het selecte gezelschap van 100 andere gasten, ontvangen met een lunch. Het middagprogramma bestaat uit 4 keynotes:

  • John Ekman uit Zweden, oprichter van Conversionista!, vertelt over rendement uit content marketing
  • Justin Rondeau uit de VS, editor-in-chief van WhichTestWon, laat zien wat de trends zijn binnen de A/B-testen die hij allemaal te zien krijgt
  • Andre Morys uit Duitsland, oprichter van Web-Arts, deelt zijn visie over waarom Zalando het verschil maakt
  • Stéphane Hamel uit Canada, ontwerper van het Online Analytics Maturity model, laat de stappen zien naar data driven online succes

Na een lange netwerk break met een rondleiding door het kasteel en een uitgebreid walking dinner bij Kasteel de Haar gaat het avondprogramma in de voormalige kasteelkerk verder met nog 2 keynotes:

  • Nathalie Nahai uit Engeland, auteur van “The Webs of Influence”, vertelt over het toepassen van pyschologie in webontwerp
  • Tim Ash uit de VS, auteur van “Landing Page Optimization” gaat als slotkeynote op “conversion mythbusting” tour – wat zijn fabels en wat werkt echt?

Vrijdag 12 september 2014 – workshopdag

Op het kantoor van Online Dialogue in Utrecht centrum vinden er op de tweede dag 2 lange workshops plaats. In de ochtend geeft Tim Ash een “Landing Page Optimization Introduction” workshop van 3 uur. Na een uitgebreide lunch volgt Stéphane Hamel met een workshop van 3 uur over het toepassen van het Online Analytics Maturity Model in jouw organisatie. We sluiten af met een gezamenlijke netwerkborrel.

Verloting

Er worden 2 kaarten verloot onder webanalisten.nl lezers: 1 voor de congresdag en 1 voor de workshopdag. Voor beide dagen geldt: als tegenpresentatie ontvangen we graag voor webanalisten.nl een samenvatting van de betreffende Online Dialogue Days dag. Hoe kun je winnen? Reageer onder dit artikel in de reacties met die ene conversie vraag die eigenlijk aan al deze sprekers moet worden gesteld.

Op 21 augustus 16:00 kiezen we de winnaars. Alle deelnemers ontvangen dan ook per email een kortingscode voor de Online Dialogue Days congreskaarten, mits ze nog beschikbaar zijn!

Reacties (20)

  1. Die ene conversie vraag? Welke kleur call to action knop converteert het beste?

  2. Online marketeers maken elkaar de kop gek om welke (combinatie van) conversietechniek(en) het beste werkt. Maar als jij weer eens helemaal terug naar de essentie zou gaan: Wat is er nu echt voor nodig een klant te motiveren om een (herhalings)aankoop te doen op jouw website?

  3. Laat een b2b klant in een traditionele sector (groothandel), zich nog verleiden tot het doen van een aankoop door prikkelende content? Of moet je het voor je verkopen toch vooral hebben van de juist geoptimaliseerde knop?

  4. Vandaag de dag is er steeds meer mogelijk met het tonen van gepersonaliseerde content op basis van profiel, gedrag op de website en device. Ook weten we dat verschillende overtuigingsprincipes (schaarste, social proof, gift) een andere uitwerking kunnen hebben op verschillende personen als het gaat om conversie. De vraag is welke informatie over de bezoeker we zouden kunnen linken aan bepaalde overtuigingsprincipes en hoe je dit proces op kunt zetten en testen om zodoende de juiste trigger bij de juiste persoon los te maken en conversie te verhogen?

  5. How do you deal with siloing where users are stuck in a filter bubble because of past purchases and they are separated from seeing new/unique content that doesn’t match with their past browsing or purchase behaviour. If I always look at holidays to Greece but I might miss great content/deals you have to Portugal if I’m stuck in your filter bubble.

    The other question is if you optimise for the conversion today but do you reduce the chance the user will convert and purchase something completely different or of even higher value at some point in the future.

    How do you balance between optimising for short term purchases (I need this replacement charge cable today) versus long term purchases (I’m saving to buy a LCD TV). The short term purchases are potentially lower value and more impulse buys where you should be optimising towards higher value purchases.

    The same is true for optimising for phone calls, are these mostly customer service contacts that could be solved by serving better/more relevant content. If you put me into a filter bubble and I can never find the relevant content easily I will always phone you as I’ve given up, where a focus should be on reducing phone calls and gathering feedback by content questions “did you find this content helpful”.

  6. Best practices op het gebied van conversie optimalisatie gaan meestal of over desktop sites of mobiele websites. Maar in hoeverre verschilt optimaliseren voor responsive sites met conversie optimalisatie voor een niet-responsive site? De weergave van de pagina kan namelijk erg verschillen per device, zeker als je ook bepaalde elementen niet toont op kleinere schermen. Waar moet je rekening mee houden bij het opzetten van een nieuwe test voor responsive sites, in hoeverre beinvloed de wisselende weergave de testresultaten en welke elementen zijn het meest interessant om op responsive sites te testen?

  7. Op mijn website over hardlopen probeer ik nieuwe klanten te werven, voor een loopgroep en persoonlijke looptraining. Via Analytics zie ik dat men best lang leest en ook doorklikt naar de aanmeldpagina. Daar loopt het spaak, er komen weinig aanmeldingen binnen. Dus mijn prangende vraag: hoe ziet het formulier eruit dat een geïnteresseerde bezoeker ook daadwerkelijk invult en verstuurt?

  8. If you have to choose between the following two optimization options (for your existing website with about 1,000 visitors per week and 1 registration form, and you want more registrations), for which you go?

    1. Perform 1 offline UX survey with 6 respondents, which you may ask 5 questions (you can use your ‘live’ website and/or prototypes of your website)
    2. Set up 1 AB test where you can test up to 3 variants of 1 page (test duration / amount of visitors: it’s up to you)

  9. Wat converteert beter, zodat ik deze kaarten kan winnen? Een kort of lang antwoord? 🙂

  10. Er zijn natuurlijk veel verschillen tussen mannen en vrouwen. Neem je, of hoe neem je, deze verschillen mee bij het optimaliseren van je website?

  11. @Karel Kolb; wist je dat je omhoog komt in Google als je zoekt op ‘loopgroep omgeving haarlem’? Het kan dus zijn dat de verwachting van je bezoeker verschilt met het aanbod.
    Het tweede is het aanmeldformulier, hier heb je een blogpost voor geplaatst (met een contactformulier). Echter als ik niet kan op één van de drie data, dan ga ik die niet invullen, terwijl ik wel interesse heb. Wellicht is het een idee, om de tijden later per mail naar de geïnteresseerden te sturen? Verder wil ik graag weten wat ik precies ga doen tijdens de proefles. Ook trek je mij mee als je ‘loop met ons mee’ plaatst, want hardlopen is niet alleen sport, het is ook een sociale bezigheid (tenminste daarom wil ik juist bij een groep). Hoop dat dit helpt. Succes!

    • @laura wat aardig dat je zo concreet reageert, ik ga er zeker wat mee doen, bedankt!

  12. For me it seems most important that you track conversion over the entire visitor/customer lifecycle. Optimizing the last mile from the campaign landing page to the goal page is a great thing, but in order to allocate your budgets right you need to take into account all previous contacts, exposure to brand campaigns, even campaigns in offline channels. How do you find the right balance in optimizing all these factors?

  13. What conversion optimization tactic have you never shared before with anyone, yet use almost daily to help your clients?

  14. Hi there! My question is the following. As a conversion optimisation expert you spend a great deal of time reviewing other people’s websites, in part for people who will pay you (a significant amount) to do so.

    Over the years, what is the single most important thing you took away from (online) conversion rate optimisation that you could utilise in offline contact with (prospective) clients? In other words, how did you optimise your own conversion rate offline over time, and is it comparable to online CRO or would you say different methods apply offline?

  15. Dank aan alle deelnemers voor de mooie vragen! Veel input over zaken aan elkaar koppelen, lange termijn en andere technische uitdagingen. Die zijn geen prijswinnaars geworden. Bij het kiezen van een winnaar zijn we gaan zoeken naar een vraag die prikkelend is om te stellen aan de sprekers. Een vraag waarvan je niet al vooraf het antwoord kunt raden.

    Winnaar van de congreskaart is geworden: Erik 07.08.14 @ 20:36
    Winnaar van de workshopkaart is geworden: Lisanne 21.08.14 @ 12:48

    Beide vragen gaan we stellen aan de sprekers van de Online Dialogue Days.

    Eervolle vermelding overigens voor Karel Kolb en Laura die onderling al de interactie aangingen! Top!

  16. Dank voor de eervolle vermelding 😉 en heel veel succes met het congres!

Reacties zijn gesloten.