Webanalytics & SEO Specialist bij Feyenoord in Rotterdam

Voor de afdeling Marketing & Media zoekt Feyenoord per direct een pro-actieve en gedreven:

Fulltime Webanalytics & SEO Specialist in Rotterdam

De functie:

Vind jij het een sport om rauwe data om te zetten naar scherpe en verrassende analyses en conclusies? In de functie van Webanalytics & SEO specialist meet je de webstatistieken en analyseer je verschillende online marketingplatformen- en acties. Op basis van jouw analyses ontwikkel je onderbouwde strategieën en voer je zelf de verbetervoorstellen gericht op conversieoptimalisatie uit.

Je doelen zijn het verbeteren van de performance (traffic & conversie) van de websites en het behalen van de door jouw opgestelde relevante KPI’s. Om dit te bereiken, ontwikkel je resultaatgerichte optimalisaties voor verschillende afdelingen, die je inzichtelijk maakt met rapportages en dashboards. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor SEO, en zul je ons organische kanaal van A tot Z gaan optimaliseren. Ten slotte vind je het leuk om jouw kennis op een effectieve manier te delen met jouw collega’s.

Taken:

  • Je analyseert trends in de bezoekersactiviteiten op het web en in apps door zelfstandig de juiste tracking in te stellen (via o.a. Google Tag Manager) en via analysetools vertaal je deze trends naar concrete adviezen voor het verbeteren van de digitale supportersbeleving.
  • Naast het analyseren van de trends breng je onze analytics tracking opzet naar een nieuw niveau door het zelfstandig opzetten van custom events en goals en denk je ook proactief na over de kwaliteit van onze tracking en hoe we deze verder kunnen verbeteren.
  • Je definieert doelstellingen ter verhoging van de online marketing performance (traffic en conversie) en maakt deze meetbaar met relevante KPI’s.
  • Je maakt rapportages en dashboards om inzichtelijk te maken hoe de online doelstellingen gerealiseerd worden.
  • Je bent verantwoordelijk voor het gehele SEO kanaal, van strategie tot uitvoering. dit betekend dat je zowel voor content optimalisatie als de technische aspecten binnen SEO aan de slag gaat. Tevens weet je de data vanuit ons organische kanaal om te zetten naar concrete actiepunten ter verbetering.
  • Je weet jouw collega’s op een enthousiaste manier te inspireren tot het omarmen van digital analytics en fact-based werken en adviseert hierin proactief.
  • Je optimaliseert landingspagina’s op basis van A/B-testing. Je bent hierbij in staat om zelfstandig testen op te zetten en te analyseren.
  • Je bent altijd op de hoogte van het laatste nieuws over de ontwikkelingen rondom Analytics, SEO en CRO.

Feyenoord vraagt:

  • HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van web analytics, tracking en SEO.
  • Ervaring met Google Analytics, Google Tag Manager en vergelijkbare tools.
  • Je weet alles van organic (en paid) search en hoe je hoog scoort in Google.
  • Je bent proactief, oplossingsgericht, analytisch, nauwkeurig en gericht op resultaat.
  • Je wilt je werk iedere dag weer beter doen (leergierig), passend bij een topsportmentaliteit.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je bent een teamplayer, enthousiast, positief en weet van aanpakken. Je wilt winnen en bent ambitieus.

Feyenoord biedt:

  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Een contract voor bepaalde tijd, dat bij goed functioneren wordt verlengd.
  • Een gevarieerde job in een dynamische club waar geen dag hetzelfde is.

Solliciteren:

Ben jij deze enthousiaste persoon met passie voor Marketing?

Reageer dan vóór 30 november 2019 op deze vacature via de sollicitatiebutton.

Een pre-employment screening maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Geef een reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *.