Web analytics is het meten, verzamelen, analyseren en rapporteren over web / internet data, met als doel om inzicht te krijgen in bezoekersgedrag. Daarnaast kan deze informatie gebruikt worden om de website te optimaliseren.

CH2019

CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)

Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).  Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'

Webanalytics & SEO Specialist bij Feyenoord in Rotterdam

Voor de afdeling Marketing & Media zoekt Feyenoord per direct een pro-actieve en gedreven: Fulltime Webanalytics & SEO Specialist in Rotterdam De functie: Vind jij het een sport om rauwe data om te zetten naar scherpe en verrassende analyses en conclusies? In de functie van Webanalytics & SEO specialist meet je de webstatistieken en analyseer je... » Lees meer van 'Webanalytics & SEO Specialist bij Feyenoord in Rotterdam'