Emerce #conversion, de slides van 15 presentaties: deel 1

In dit artikel telkens een korte introductie en de slides van de eerste 8 van de 15 openbare presentaties van het Emerce Conversion congres van 14 april 2011 in Amsterdam. Dit is deel 1, de andere presentaties vind je in Emerce #coversion slides deel 2. Gaf jij ook een presentatie en wil je je slides hier ook delen, laat het ons weten in de comments!

1. De Psychologie van Overtuigen: Koopstijlen

BuyerMinds ontwikkelde methoden om designs te optimaliseren voor vier verschillende manieren van kopen: inhoudsgericht, relatiegericht, prikkelgericht en doelgericht. Aan de hand van cases lichten Pieter Jan Troost en Joris Groen de kracht en tekortkomingen van dit model toe.

2. Hoe verdubbel je je conversie met e-mail marketing?

Fletcher Hotels is een jonge organisatie die voorop loopt in de online marketing. E-mail marketing is één van die onderdelen die bijdraagt aan de conversie verbetering. Door enkele aanpassing door te voeren is de conversie meer dan verdubbeld.

3. Conversie-attributie in de praktijk

Een bekend marketing spreekwoord is “meten is weten”. In de praktijk blijken (webanalytics) data echter onvoldoende vertaald te worden naar actiegerichte marketinginzichten, terwijl dat juist is waar het om gaat! In deze presentatie wordt ingegaan op methoden om conversiewaarde toe te kennen aan (online) marketingkanalen in “multi-touch” conversiepaden. Welke rol spelen de diverse marketingkanalen in het koopproces van uw doelgroep? En hoe vertaalt u conversie-attributie data naar praktijkgerichte inzichten om online campagnes effectiever bij te sturen? Wolter Tjeenk Willink, oprichter van zoekmachinemarketingbureau Traffic Builders, geeft u meer inzicht in de rol van de verschillende online marketingmethoden in het koopproces van uw doelgroep en helpt u middels praktijkgerichte tips om maximaal resultaat uit uw marketingbudget te halen.

4. Persuasive design: flirt met je klanten

Usability is een commodity geworden. Innovatieve user experience designers richten hun pijlen nu op persuasive design waarbij de kunst van het verleiden centraal staat. Het kersverse vakgebied speelt leentjebuur bij de psychologie en biologie. Pieter Jongerius laat deze paralellen zien, toont de huidige best practices en speculeert op de eeuwige vraag: what’s next?

5. Supersuasion: De online wereld waarin IEDEREEN doet wat U wilt

Het goede nieuws: Hoe sommigen ALLES voor elkaar krijgen (met andere woorden: ’100% conversie’), is voor het overgrote deel techniek. Ook u kunt eenvoudig leren om online te verleiden. In ‘Supersuasion’ neemt Bart Schutz u mee op een geestverruimende reis door de – voor 90% onbewuste – psyche van uw online klanten en prospects. Leer hoe zij voelen, denken en beslissen. En vooral: hoe u ze online verleidt en overtuigt.

6. 100% conversie graag!

Conversie verhogen heeft niet te maken met je website maar heeft vooral te maken met je klant.

7. Conversie optimalisatie, cases en praktische tools

Frans Appels laat aan de hand van de 6 stappen van conversie optimalisatie cases uit diverse branches zien. Daarnaast laat hij praktische tools zien die gebruikt kunnen worden voor het verkrijgen van inzichten of het optimaliseren van pagina’s en sites.

8. Een optimale website is geen garantie voor hoge webconversie

Na lange tijd van gedegen onderzoek, voorbereiding, gebruikertesten etc. heb je de optimale website
gerealiseerd. Toch blijkt enige tijd na livegang, alle inspanningen en investeringen ten spijt, de
verbeteringen in webconversie onvoldoende tot uiting te komen. Wat bepaalt nu of je online succesvol bent?
In deze presentatie zal aan de hand van case D-reizen.nl aantal inzichten en learnings worden
gedeeld.

Bekijk hier de Emerce #conversion presentaties deel 2