Vacature voor Online Analist Quality Data bij KPN

KPN
Ben jij een gedreven online analist die KPN helpt om verdere stappen naar een datagedreven organisatie te zetten? Ben jij continu op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit van onze online dienstverlening verder te verbeteren, op basis van slimme analyses op grote hoeveelheden klantgegevens? Help jij KPN om de ambitieuze doelstelling van 50% online sales&service activiteiten te realiseren?

KPN is op zoek naar een

Online Analist Quality Data – fulltime in Den Haag

Jouw rol als Online Quality Data Analist

Als online analist breng je het gedrag van website bezoekers in kaart met als doel het optimaliseren van de kwaliteit van onze online dienstverlening en de NPS. KPN klanten maken meer en meer gebruik van online diensten via allerlei online kanalen: website, apps, social media, etc. Je geeft reactief én pro-actief advies aan je collega’s over het optimaliseren en personaliseren van online klantjourneys waarbij je verder kijkt dan de grenzen van de eigen website.

Samen met de andere analisten van het Quality Analytics team verzorg je alle noodzakelijke klantinzichten voor de dienstverlening aan onze klanten, zowel online als offline. Je werkt hierbij nauw samen met online marketeers en andere disciplines. Je geeft o.a. inzichten over klantgedrag die mogelijkheden bieden om het callaanbod te reduceren. Bijvoorbeeld door te analyseren welke klantjourneys vaak eindigen met een gesprek van de klant met ons callcenter en op basis daarvan verbetervoorstellen voor de website te maken en die in A/B testen te optimaliseren.

Als Online Quality Data Analist ben je verantwoordelijk voor:

  • Analyseren van (offline en) online data;
  • Analyseren van de kwaliteit van onze dienstverlening en signaleren van kansen om de klant beter te helpen;
  • Genereren van inzichten op basis van beschikbare customer (journey) data;
  • Adviseren van product- en ketenmanagers en online marketeers vanuit de analyse van resultaten met behulp van ‘actionable insights’;
  • Stimuleren van data driven en fact based werken binnen de service klantprocessen.

Wat verwachten wij van jou?

  • Je hebt een WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding met een statistische achtergrond;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met webanalytics binnen een vergelijkbare omgeving;
  • Je hebt een scherp en analytisch vermogen en houdt van cijfers;
  • Je kunt pragmatisch omgaan met grote hoeveelheden data;
  • Je hebt ervaring met web analytics tools, zoals Adobe Omniture;
  • Je hebt ervaring met opzetten en evalueren van A/B testen;
  • Kennis van SQL/Tableau/Hadoop is een pre;
  • Je focust op ‘actionable insights’ en bent resultaatgericht en communicatief;
  • Je wil graag werken met de nieuwste tools en technologieën en jezelf continu verder ontwikkelen;
  • Je toont affiniteit met kwaliteit en NPS/CES en je stelt de klant centraal;

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende functie bij een sterk A-merk met een sterke klantfocus, waar:

  • Je echt het verschil kan maken, waar eigen initiatief niet alleen gewaardeerd maar ook verwacht wordt;
  • Je de ruimte krijgt om je te ontwikkelen op zowel persoonlijk als vaktechnisch niveau;
  • Een competitief salaris wordt geboden, evenals goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Je in een multidisciplinair team werkt met focus op het realiseren van concrete KPI’s;
  • Je onderdeel zult zijn van een hecht en enthousiast team van data & analytics professionals;
  • Je deelneemt aan Het Nieuwe Werken: werken waar en wanneer je wilt.

Wie zijn wij?

In deze rol werk je bij één van de meest professionele data & analytics organisaties van Nederland met de ambitie om de beste dienstverlener te worden op het gebied van Telecom & ICT. KPN ontwikkelt zich hierbij tot een Online bedrijf, in 2016 moeten al 50% van onze Sales- en Service-activiteiten online plaatsvinden. Alle ogen zijn dus gericht op Online
en vanuit Data & Analytics leveren we een gewaardeerde en zichtbare bijdrage aan de ambitieuze Online doelstellingen.

Data en data-analyse zijn essentieel om een leidende rol te blijven spelen in onze dynamische en competitieve markt en daarom is Data & Analytics bij KPN gecentraliseerd en rechtstreeks onder de CCO opgehangen. In de Data & Analytics organisatie staat datagedrevenheid en continue ontwikkeling en innovatie centraal en wordt gewerkt met de nieuwste tools en technologieën. Ons eigen Inspiration Lab zorgt voor inspiratie met een breed aanbod van interne en externe opleidingen.

Meer informatie of solliciteren?

Wij zien graag jouw sollicitatie tegemoet. Solliciteren kan via dit sollicitatieformulier!​

Voor meer informatie over deze functie of procedure kun je contact opnemen met Rik Orta, KPN Recruitment, via telefoonnummer +31 6 130 48 227 of via rik.orta@kpn.com.

Een (e-)assessment en screening zijn onderdeel van het sollicitatieproces van KPN.