Vacature voor Online insights consultant bij KPN

KPN_logo (2)Ben jij een pionier op het gebied van Online inzichten en een bruggenbouwer? Dan is de functie van online insights consultant bij KPN echt iets voor jou!

KPN zoekt een Online insights consultant consumentenmarkt

Wat is jouw rol?

Je levert inzichten en advies over multidisciplinaire vraagstukken op het gebied van markt, concurrentie en consument/klant door middel van online insights (bijv. social media). In deze functie zal je je enerzijds richten op het exploreren van relevante manieren om inzichten op te doen uit online data, met als doel het aandragen van kansen aan afdelingen die daarmee aan de slag kunnen gaan (online, marketing, productontwikkeling, etc). Aan de andere kant sla je de brug naar de rest van de organisatie en deel je actief en op een impactvolle wijze de inzichten die we opdoen vanuit de online wereld. Binnen KPN ben je de pionier op online insights, die een duidelijke kijk heeft op dit nieuwe vakgebied en anderen hierin meekrijgt.

Je houdt je in deze functie dus bezig met zowel inzichten en advies, als methoden en technieken. Om je kennis over te brengen, organiseer je regelmatig sessies (bijv. workshops, brainstorms, etc) met interne stakeholders, waarin je tevens draagvlaak creëert en CuMa op de kaart zet. Je fungeert als sparringpartner voor (online) marketeers en product- en propositiemanagers, maar zult ook je invloed op hoger MT-niveau kunnen doen gelden en zo betrokken worden bij strategische besluitvorming. Binnen deze functie is volop ruimte om jezelf te ontplooien en te ontwikkelen.

Wat ga je doen?

  • Exploreren en implementeren van methoden en technieken voor analyse van online gedrag van consumenten
  • Organiseren van workshops, brainstorms, kennissessies etc. ter bevordering van kennisoverdracht, ter inspiratie en voor het uitdragen van concrete online inzichten en kansen
  • Spil in het web tussen traditioneel marktonderzoek, online onderzoek en de praktische implementatie
  • Vormen van een brug tussen de unit Consumentenmarkt en de unit Online
  • Trends en forecasts opstellen op basis van de combinatie en integratie van tal van bronnen
  • De consument/klant een stem geven door actief customer insights te delen
  • Presenteren van jouw adviezen en inzichten naar marketeers en (senior) management

Jouw achtergrond

  • Je hebt een WO diploma van een studie in een relevante studierichting
  • Ervaring met online insights of social media analyse
  • Je hebt goede kennis van analysemethoden en –technieken en je kunt grote hoeveelheden data goed aan
  • Je hebt ervaring met het gebruik van Microsoft Office
  • Je vindt het leuk om aandacht te besteden aan de vormgeving van je output (analyses, interactieve inspiratiesessies, presentaties, etc.)
  • Ervaring met marktonderzoek is een pré
  • Je bent nauwkeurig en kwaliteitsbewust
  • Je bezit goede communicatieve vaardigheden en onderhoudt makkelijk contacten
  • Je bent een teamspeler en hebt een gezonde dosis humor

De afdeling

De afdeling Market intelligence is binnen KPN Consumentenmarkt de interne leverancier van fact-based en objectief advies en inzichten over de markt en de consument. Market Intelligence is onderdeel van de afdeling Customer Management en focust op het outside-in perspectief door het uitvoeren van marktonderzoek en marktanalyse. Met marktonderzoek brengen we de behoeften, perceptie en drijfveren van consumenten/klanten op alle elementen uit de marketingmix in kaart. Marktanalyses hebben betrekking op markt- en concurrentieontwikkelingen om o.a. inschattingen voor de toekomst te maken. Deze inzichten zijn onmisbaar en worden zowel op strategisch als tactisch niveau gebruikt door alle KPN-merken. De afdeling bestaat uit tien analisten die zich richten op zowel de mobiele telecommarkten als de vaste markten voor internet, TV en telefonie.

Interesse?

Wil je direct solliciteren? Maak dan gebruik van het online sollicitatieformulier op onze website.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.