Nir Eyal: Hooked
Nir Eyal presenteerde tijdens Conversion Hotel 2018 over gedrag omzetten in gewoonte. Hij is schrijver van het boek ‘Hooked: how to build habit-forming products’. Daarbij heeft hij gekeken naar gedragspatronen en hoe bedrijven dit gebruiken.
De reden dat Nir Eyal zijn boek heeft geschreven is niet om grote bedrijven te helpen. Zij... » Lees meer van 'Nir Eyal: Hooked'
Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias
Rhett Norton gaf tijdens de AB Testing Summit in december vorig jaar een interessante talk over het principe van de congruence bias en wees daarbij op 7 valkuilen. Rhett Norton is oprichter van TestingTheory.com en noemt zichzelf een Testing Evangelist. Hij hielp vele bedrijven, leidde ooit een groot optimalisatie team... » Lees meer van 'Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias'
Start met je bezoeker en je zult winnen
Tijdens Conversion Hotel 2018 sprak Karl Gilis over het belang om vanuit de bezoeker te denken. Daarnaast besprak hij een aantal belangrijke aspecten van UX die je niet moeten vergeten bij conversie optimalisatie.
Volgens Karl moet je er niet vanuit gaan dat anderen gelijk hebben. Analyseer je data goed en... » Lees meer van 'Start met je bezoeker en je zult winnen'
Verhalen werken beter dan alleen cijfers
Als je als analist wilt dat er actie op jouw analyses wordt ondernomen, dan zul je data en bijbehorende inzichten vaak moeten presenteren aan stakeholders. Het is daarom essentieel om inzichten en acties in de juiste verhaal- of presentatie-vorm te gieten. Hierdoor wordt de data voor iedereen goed begrijpelijk.
In de... » Lees meer van 'Verhalen werken beter dan alleen cijfers'
Leer optimaliseren! Volg de opleiding Conversie Specialist
Optimalisatie is een kerncompetentie voor online bedrijven. Het dagelijks werk is verschoven van beheren en proberen naar data gedreven continue optimalisatie. Door middel van deze opleiding leer je hoe het moet. Van het opzetten van het proces tot en met het optimaliseren op basis van psychologie.
Ben jij betrokken of ga... » Lees meer van 'Leer optimaliseren! Volg de opleiding Conversie Specialist'
CH2018 Management Summary
Op 16, 17 en 18 november 2018 organiseerde Webanalisten.nl (met de grote hulp van Online Dialogue) de vijfde editie van Conversion Hotel. Een volledig weekend vol geweldige uitvoeringen, waardevolle inzichten en geweldige mensen (lees hier onze terugblik op CH2018).
Validation in Every Organization
Het doel van Conversion Hotel is om de kennis binnen de CRO... » Lees meer van 'CH2018 Management Summary'
Lizzie Eardley @ Conversion Hotel 2018
Lizzie Eardley deelde tijdens de vijfde editie van Conversion Hotel afgelopen november Skyscanner’s inzichten op het gebied van data. Bij Skyscanner staat experimenteren hoog in het vaandel, met dagelijks 500 experimenten die live staan en in totaal al meer dan 10.000 experimenten die afgerond zijn.
Het uitvoeren van betrouwbare experimenten is belangrijk... » Lees meer van 'Lizzie Eardley @ Conversion Hotel 2018'
Terugkijken op de 5e editie van Conversion Hotel
Voor het 5e jaar op rij organiseerde Webanalisten.nl, wederom met grote hulp van Online Dialogue, van 16 tot en met 18 november Conversion Hotel op het prachtige eiland Texel.
De afgelopen 4 jaar waren er deelnemers uit Nederland, België, Duitsland, de UK, Ierland, Zweden, Denemarken, Frankrijk, Italië, Turkije, de VS en zelfs India. Ook... » Lees meer van 'Terugkijken op de 5e editie van Conversion Hotel'