Analyseren zonder vooroordeel
Ik hoop dat ieder experiment dat ik analyseer een positieve uitkomst heeft. Maar de harde realiteit is dat wij bij Online Dialogue een gemiddeld winnaars-percentage hebben van 30%. Dit betekent dat het overgrote deel (70%) van de experimenten niet de uitkomst heeft die we verwachtten. Toch hoop ik iedere keer... » Lees meer van 'Analyseren zonder vooroordeel'
Conversion Hotel 2018 update: Line-up compleet (koop je ticket vandaag!)
Afgelopen weekend won het TU Delft solar team de jaarlijkse solarwedstrijd. Ze ontvingen niets minder dan een gouden medaille met hun data-gedreven aanpak en geweldige teamgeest. Je ontmoet ze bij Conversion Hotel 2018 op het prachtige Texel!
Nieuwe sprekers voor CH2018
Voor ons 5-jarig jubileum hadden we al twee topsprekers van onze 1e editie in... » Lees meer van 'Conversion Hotel 2018 update: Line-up compleet (koop je ticket vandaag!)'
Een terugblik op de Dutch CRO Awards 2018
Vorige week donderdag 20 september streden 10 finalisten in drie categorieën voor de DDMA Dutch CRO Awards 2018. De weken voorafgaand aan de award night heeft de jury de 12 beste cases genomineerd uit in het totaal 57 inzendingen.
Wat waren de beste cases?
Tijdens de uitreiking hadden alle finalisten de mogelijkheid... » Lees meer van 'Een terugblik op de Dutch CRO Awards 2018'
Maak kennis met de genomineerden van de Dutch CRO Awards 2018 (interview #2)
Op donderdag 20 september zal tijdens de tweede editie van de DDMA Dutch CRO Awards het beste werk in Conversion Rate Optimization (CRO) worden bekroond. Vorige week zijn de genomineerden voor de drie verschillende categorieën (mobile, conversion tests en personalisation) bekend gemaakt. Lees hier welke bedrijven genomineerd zijn voor welke categorieën.
Wil... » Lees meer van 'Maak kennis met de genomineerden van de Dutch CRO Awards 2018 (interview #2)'
Conversion Hotel 2018: Ons 5-jarig jubileum! #CH2018
Voor het 5e jaar op rij organiseert Webanalisten.nl op 16, 17 en 18 november 2018 het welbekende Conversion Hotel op het prachtige eiland Texel. Hét evenement waar iedere optimalisatie-gek maanden naar uitkijkt.
Volgende ticket sale: 24 september om 16:00 uur
Voor de vijfde editie verkopen we maar liefst 400 kaarten (en 270 hotelkamers)! Ondanks het... » Lees meer van 'Conversion Hotel 2018: Ons 5-jarig jubileum! #CH2018'
Maak kennis met de genomineerden van de Dutch CRO Awards 2018 (interview #1)
Op donderdag 20 september zal tijdens de tweede editie van de DDMA Dutch CRO Awards het beste werk in Conversion Rate Optimization (CRO) worden bekroond. Vorige week zijn de genomineerden voor de drie verschillende categorieën (mobile, conversion tests en personalisation) bekend gemaakt:
Genomineerden Conversion Tests:
Fred de la Bretoniere: gebruiksvriendelijkere opzet webshop... » Lees meer van 'Maak kennis met de genomineerden van de Dutch CRO Awards 2018 (interview #1)'
Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?
Je bent lekker bezig met A/B-testen maar je wilt (omdat je tegen je limiet aanloopt) meer experimenteren. De oplossing kan hem zitten in het testen op meerdere pagina’s tegelijkertijd. Maar helpt dit in het versnellen van je CRO programma? Of ben je alleen maar je data aan het vervuilen? Helaas... » Lees meer van 'Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?'
Meest gebruikte dimensies en metrics toegevoegd in Google Analytics
Soms heb je van die dagen in het leven als analist waarvan je onwijs blij wordt. Dit kan zijn door een fantastisch inzicht of een winnende A/B test. Vorige week sprong ik een gat in lucht door een nieuwe feature in Google Analytics. Op het eerste gezicht een “kleine” update... » Lees meer van 'Meest gebruikte dimensies en metrics toegevoegd in Google Analytics'