Verslag 1e Website Conversie Optimalisatie congres
Op 3 november organiseerde Congres.nl haar eerste Website Conversie Optimalisatie congres. Twee specialisten op dit gebied gaven beiden een presentatie tijdens deze middag en sloten de dag gezamenlijk af met een conversie clinic.
Verleiden op Internet
Aartjan van Erkel, online copywriter, webanalisten.nl auteur en auteur van het boek Verleiden op Internet, beet... » Lees meer van 'Verslag 1e Website Conversie Optimalisatie congres'
Targetoptimalisatie; doorgefokte conversie optimalisatie
Veel targeting systemen zijn er om gebruikers een (next) best offer te geven. Op basis van bezoekgedrag eventueel aangevuld met profiel en productdata wordt er berekend in welk product de gebruiker het meest geïnteresseerd is. Of eigenlijk: welk product we het best kunnen gaan aanbieden aan de gebruiker, om maar... » Lees meer van 'Targetoptimalisatie; doorgefokte conversie optimalisatie'
Conversie optimalisatie: Self-fulfilling prophecy gevaar!
A self-fulfilling prophecy is a prediction that directly or indirectly causes itself to become true, by the very terms of the prophecy itself, due to positive feedback between belief and behavior.
Dit is wat wikipedia aangeeft voor de zelfbevestigende voorspelling, de Self-fulfilling prophecy. In het dagelijkse werk van conversie optimalisatie van... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie: Self-fulfilling prophecy gevaar!'
De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie
Gisteren publiceerde ik op de Online Dialogue website een praktijkcase over rendement optimalisatie op de valk.com website van Van der Valk hotels & restaurants. We haalden met een tijdsbesteding van 40 interne en 40 externe uren 13% meer unieke boekingen bij de winnende variant van de AB test, maar tevens... » Lees meer van 'De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie'
Einde aan het poldermodel conversie pagina’s
Al enige jaren is het heel gewoon om een webpagina te ontwikkelen met verschillende op maat gemaakte landingspagina's. In den beginne hadden we 1 webpagina met 1 conversiepagina, maar al gaandeweg bleek dat we bezoekers beter konder servicen wanneer we op basis van voornamelijk herkomst van de bezoeker een pagina... » Lees meer van 'Einde aan het poldermodel conversie pagina’s'
Betere conversie optimalisatie door segmentatie
Het klinkt als een commerciële slagzin. Conversie optimalisatie: "converteert nu nog beter" en aan de andere kant is het simpel een feit dat alles altijd beter kan. Wat ik je als lezer en geïnteresseerde in het verbeteren van website conversie echter wil duidelijk maken is dat je veel betere resultaten... » Lees meer van 'Betere conversie optimalisatie door segmentatie'