
Productinformatie op orde bij een B2B-shop
Dit is deel 1 van een serie artikelen waarbij een aantal adviezen wordt gegeven om een webshop te verbeteren, waarbij de nadruk ligt op B2B. In deze serie komen o.a. productinformatie, performance, functionaliteiten, strategie, projectaanpak, ontwikkeling, beheer en B2B e-commerce verschijningsvormen aan de orde.
Het belang van goed georganiseerde productinformatie
Voor online... » Lees meer van 'Productinformatie op orde bij een B2B-shop'

Google Analytics: wie zorgt ervoor dat jouw website goed wordt bezocht?
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
In de vorige artikelen in deze reeks ging ik in op de Google Analytics setup , het tracken van pagina’s, gebeurtenissen, het instellen van doelen, segmenten en e-commerce. In dit laatste... » Lees meer van 'Google Analytics: wie zorgt ervoor dat jouw website goed wordt bezocht?'

Voorkom Conversieverlies door Digitale Dementie
Met een enthousiaste poging om een recept te onthouden ging ik afgelopen week naar de supermarkt om mijn verjaardagsetentje voor te bereiden. Tevergeefs helaas want zodra ik de basisingrediënten in mijn mandje had liggen was ik al vergeten wat ik nog meer nodig had. Gelukkig had ik binnen no time... » Lees meer van 'Voorkom Conversieverlies door Digitale Dementie'

Google Analytics: de conversie van je website meten
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
In mijn vorige blogposts besteedde ik aandacht aan de Google Analytics setup, het tracken van je webbezoekers en gebeurtenissen op de website (denk aan whitepaper downloads, uitgaande links en formulieren).... » Lees meer van 'Google Analytics: de conversie van je website meten'

Visual Website Optimizer vs. Google Optimize
Het optimaliseren van je website is een krachtig middel om het rendement op je marketingactiviteiten te verbeteren. Toch zijn er nog veel bedrijven die deze mogelijkheden onbenut laten. Google wil dit veranderen met de introductie van een nieuwe gratis dienst: Google Optimize. Daarmee hoeft het prijskaartje dat hangt aan optimalisatietools... » Lees meer van 'Visual Website Optimizer vs. Google Optimize'

Vacature voor Analytics Consultant bij Expand Online
Expand Online is op zoek naar een
Analytics Consultant (lokatie Amsterdam of Rotterdam)
Jij stuurt ons de juiste kant op. Dankzij jouw data kunnen onze SEA-consultants hun campagnes zo effectief mogelijk maken, en optimaliseren onze klanten hun website, app of campagne tot in het kleinste detail. Je richt Google Analytics en Google... » Lees meer van 'Vacature voor Analytics Consultant bij Expand Online'

Vacature voor Web Tagging Specialist bij IntoAction
Web Tagging Specialist (fulltime in de regio Eindhoven)
IntoAction zoekt een Web Tagging Specialist die bij onze klanten werkt aan interessante web analytics implementaties.
Dit kun je verwachten
Een Web Tagging Specialist vertaalt business-, data- en informatiebehoeften naar technische oplossingen. Daarnaast implementeer en onderhoud je web analytics- en optimalisatieplatforms.
Je bent hierbij bezig... » Lees meer van 'Vacature voor Web Tagging Specialist bij IntoAction'
Attentional bias
“We leggen de nadruk op emotioneel dominante stimuli”
De attentional bias is onze neiging om bij het maken van beslissingen meer aandacht te besteden aan emotioneel dominante stimuli en om andere relevante data te negeren (Bar-Haim et al., 2007). Hoe meer ons iets emotioneel raakt, hoe meer aandacht we eraan besteden.... » Lees meer van 'Attentional bias'