
Focusing effect
De meeste (commerciële) keuzes bevatten een teveel aan aspecten, met als gevolg dat niet alle aspecten in overweging kunnen worden genomen. Daarom hebben we de neiging om onze aandacht slechts op een aantal aspecten te richten en negeren we de aspecten die minder opvallend zijn.
Op deze manier plaatsen we onze... » Lees meer van 'Focusing effect'

AdWords: Exact match verdwijnt, en wat nog meer?
Google kondigt aan dat de ‘pure’ vorm van exact match vanaf september niet bestaat. Vanaf september matched keyword exact niet meer alleen aan de overeenkomende zoekopdracht, maar ook automatisch aan sterk lijkende varianten. Adverteerders zijn verplicht om breder te adverteren, waarbij Google sterk lijkende varianten vaststelt en bepaalt wanneer jouw... » Lees meer van 'AdWords: Exact match verdwijnt, en wat nog meer?'
Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden
Er zijn verschillende manieren om je online omzet te verhogen door je te richten op de bezoekerservaring. Nu hoeven we jullie niet te vertellen hoe conversiepercentage optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden, maar het kan nog wel eens lastig zijn om je baas ervan te overtuigen dat het toch... » Lees meer van 'Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden'
De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie
Gisteren publiceerde ik op de Online Dialogue website een praktijkcase over rendement optimalisatie op de valk.com website van Van der Valk hotels & restaurants. We haalden met een tijdsbesteding van 40 interne en 40 externe uren 13% meer unieke boekingen bij de winnende variant van de AB test, maar tevens... » Lees meer van 'De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie'
Altijd blijven optimaliseren
Conversie optimalisatie is niet iets dat je even een keer uitvoert om daarna achterover te gaan leunen. Zodra je basis website goed is en je gaat starten met optimalisatie, doe je er goed aan je te realiseren dat je altijd moet blijven optimaliseren. Dit geldt niet alleen voor de grote... » Lees meer van 'Altijd blijven optimaliseren'
Gratis hulp bij het optimaliseren van jouw website conversie!
Iets nieuws, iets anders, iets leuks. Voor webanalisten.nl zijn we op zoek naar een website met aanzienlijk wat bezoek, waar een handige online marketeer in dienst is die op zoek is naar meer conversie (en PR) voor zijn website. Nieuwe initiatieven en transparantie schrikken je niet af en je kunt... » Lees meer van 'Gratis hulp bij het optimaliseren van jouw website conversie!'
5 optimalisatie tips voor het winkelwagen proces
Iemand wil inderdaad een product kopen in jouw online shop. Hoera! Nu alleen nog zorgen dat de gang via de winkelwagen succesvol verloopt. De winkelwagen... Een onderdeel in de ecommerce website waar het vaak fout gaat. In dit artikel 5 tips hoe je het winkelwagen proces (verder) kunt optimaliseren:
Geen account,... » Lees meer van '5 optimalisatie tips voor het winkelwagen proces'
Verdieping vertroebelt zicht op verbeteringen
´Gaat die web analytics ons nou iets opleveren?´
Als dienstverlener op het gebied van web analytics krijg ik deze vraag nogal eens voor mijn kiezen. En ik moet eerlijk toegeven, de vraag is lastig te beantwoorden. Niet zelden kom ik verder dan het antwoord...´dat hangt ervan af.´
Web Analytics heeft natuurlijk een... » Lees meer van 'Verdieping vertroebelt zicht op verbeteringen'