In 10 minuten aan de gang met Google Website Optimizer

Bryan Eisenberg is eigenaar van marketing optimalisatie bureau Futurenow en schrijver van het boek “Always be Testing“. Dit boek is het handboek voor multi variate testing, middels specifiek Google Website Optimizer. Om gewoon eens te beginnen en te ervaren wat de kracht is van het online testen voor conversie optimalisatie schreef hij een white paper waarmee je in 10 minuten je eerste test live hebt staan. Voorwaarde is wel een volledige controle over je eigen webomgeving en beslissingsbevoegdheid in het aanpassen van content op de webpagina. Het white paper bevat:

  • Non technisch overzicht van het systeem
  • Het maken en invoeren van variaties
  • Beoordeel je test setup en lanceer
  • What nu? Wat doe ik met de resultaten?

Reacties (3)

  1. Heel erg handig! Dit is echt TOP! Heb de pdf meteen opgeslagen. Ga hier zeker meer uit halen!

  2. Zeer mooie beschrijving.

    Ton, heb je “Call to Action: Secret Formulas to Improve Online Results” van Bryan Eisenberg gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?

  3. @Thijs, jazeker. Klassieker in de conversie optimalisatie literatuur, daarna gevolgd door het boek over het persuasion archictecture model: Waiting for a Cat to Bark, waar ik veel mee werk. Beiden zeer aan te raden!

Reacties zijn gesloten.