Marketing prioriteiten 2012 – 2015

Onlangs kwam ik dit Marketing Prioriteiten Onderzoek tegen. Hierin worden de prioriteiten weergegeven van de marketeer voor de aankomende 3 tot 5 jaar. Interessant omdat veel van deze prioriteiten direct en indirect in verbinding staan met de analist.

Samenwerken

De marketeer wil zijn klant beter leren kennen. Met deze kennis kan hij zijn boodschap en aanbod laten aansluiten bij de behoefte van de klant. Hij heeft hiervoor analisten nodig. Samen werken ze naar het sneller nemen van betere beslissingen. Samenwerken is daarmee misschien wel prioriteit numero uno.

Data Explosion

Hieronder een aantal resultaten van het onderzoek. De laatste grafiek laat zien dat de marketeer het gevoel heeft onvoorbereid te zijn voor de data explosie die er is en nog meer zal komen. Ik begrijp dit volkomen. Het is vaak voor de analist al overweldigend om uit alle data de waardevolle informatie en kennis te halen.

Ik denk dat een duurzame verbinding tussen analist en marketeer een van de pijlers is voor het invullen van de onderstaande wensen. Ik zie mooie kansen voor de analisten om ons heen. “Verbind, Verdiep en Verbreed…” is mijn motto voor de aankomende periode.

Herkennen jullie je in de resultaten van dit onderzoek? Mis je nog iets of had je een andere prioritering verwacht?

Reacties (1)

  1. Werkloos zullen we de komende jaren niet zijn als je dit onderzoek mag geloven! 🙂 Ik denk zelf dat niet iedereen op marketingafdelingen de impact van de data explosie goed inschatten en nog weleens verrast kunnen zijn. Voor ons de schone taak om mensen hiervoor klaar te stomen en de juiste prioriteiten aan te brengen.

Reacties zijn gesloten.