Google zet eerste stap om Website Optimizer te integreren in Analytics

Er wordt al lang over gespeculeerd maar afgelopen vrijdag maakte Google dan eindelijk bekend dat Google Website Optimizer geïntegreerd gaat worden in Analytics. Dit betekent automatisch ook het einde van Google Website Optimizer als losse tool op 1 augustus 2012. We are saying goodbye to Google Website Optimizer. The last day... » Lees meer van 'Google zet eerste stap om Website Optimizer te integreren in Analytics'

Wat is Customer Lifetime Value en hoe meet je het in Google Analytics?

Wanneer je Return On Investment meet ben je als webwinkel goed bezig, maar is het mogelijk om je marketingbudget nog effectiever in te zetten voor de lange termijn? Ja dat kan! Met behulp van de Customer Lifetime Value (CLV). CLV is de Key Performance Indicator waarmee de waarde van een... » Lees meer van 'Wat is Customer Lifetime Value en hoe meet je het in Google Analytics?'

Google Analytics Status Dashboard. Het best bewaarde geheim binnen Analytics?

Heb je wel eens van het Google Analytics Status Dashboard gehoord? Grote kans dat je deze vraag met 'nee' moet beantwoorden. Ik merk regelmatig dat men nog nooit van het bestaan van dit dashboard heeft vernomen. Niet vreemd hoor, want Google heeft het niet makkelijk gemaakt dit dashboard via de... » Lees meer van 'Google Analytics Status Dashboard. Het best bewaarde geheim binnen Analytics?'

Google Analytics is niet goed genoeg… voor mijn app analytics

In de jaren dat ik voor Webanalisten.nl schrijf, heb ik Google Analytics vaak geprezen voor zijn flexibiliteit en mooie features. Google Analytics heeft me door de jaren heen dan ook aan veel mooie inzichten geholpen. In het configuratiescherm van Google Analytics staat tegenwoordig pontificaal de knop voor Google Analytics SDK,... » Lees meer van 'Google Analytics is niet goed genoeg… voor mijn app analytics'

Gebruik conversie segmenten in Google Analytics

Sinds enkele maanden is het mogelijk om multi channel trechters te gebruiken om je ondersteunende en daadwerkelijke conversies door te meten. Naast het aanmaken van kanaalgroepen, is het ook mogelijk om conversiesegmenten aan te maken voor de tijd en contactmomenten voorafgaand aan de daadwerkelijke conversie. Daarnaast kun je een segment... » Lees meer van 'Gebruik conversie segmenten in Google Analytics'