Gebruik conversie segmenten in Google Analytics

Sinds enkele maanden is het mogelijk om multi channel trechters te gebruiken om je ondersteunende en daadwerkelijke conversies door te meten. Naast het aanmaken van kanaalgroepen, is het ook mogelijk om conversiesegmenten aan te maken voor de tijd en contactmomenten voorafgaand aan de daadwerkelijke conversie. Daarnaast kun je een segment... » Lees meer van 'Gebruik conversie segmenten in Google Analytics'

Hoe splits je de verschillende Google bronnen in Google Analytics?

Al eerder schreven we hier op webanalisten.nl over het goed meten van bezoekers die afkomstig zijn van de verschillende Google bronnen. Sinds enige jaren bevat een Google zoekresultaten pagina resultaten vanuit deze verschillende bronnen en rapporteert een webanalyse pakket zoals Google Analytics dit allemaal als bezoek vanaf Google (organische resultaten).... » Lees meer van 'Hoe splits je de verschillende Google bronnen in Google Analytics?'

HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht

Google Analytics geeft je veel vrijheid om de dataset aan te passen waarop je je analyse uitvoert. Veel gebruikers zie ik bijvoorbeeld zeer actief aan de gang met het inzetten van segmenten. Hiermee analyseer je data van bezoekers met bepaalde eigenschappen of een bepaald gedrag. Wat veel mensen niet weten... » Lees meer van 'HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht'

Tag Management Systemen voor een snelle webanalytics implementatie

Midden maart werd er door Bob Langerak, webanalist van KLM, tijdens een presentatie op het Webanalytics Congres 2011 gesproken over de uitdaging van een goede webanalytics implementatie. Ze waren bij KLM namelijk al 2 jaar bezig om Webtrends goed geïmplementeerd te krijgen. Door het werken met releases kan het bij... » Lees meer van 'Tag Management Systemen voor een snelle webanalytics implementatie'
Pagina 20 van 33« Eerste...10...1819202122...30...Laatste »