Het effect van locatie op zoekwoordposities in Google Analytics

Zoekresultaten in zoekmachines worden steeds persoonlijker en verschillen per gebruiker. Een eerste positie is niet overal en bij iedereen een eerste positie. Een belangrijke factor waarop variaties in de posities van zoekresultaten bepaald worden is de locatie. Zoekresultaten veranderen op basis van de locatie van waaruit iemand zoekt. Met name... » Lees meer van 'Het effect van locatie op zoekwoordposities in Google Analytics'

Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel II: oplossingen

Dit artikel over steekproeven is een vervolg op het artikel "Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging". Nu helder geworden is wat de problemen zijn met steekproeven, wordt het tijd voor oplossingen. Als basis wordt nog steeds dezelfde case aangehouden: Case: Een marketeer heeft een alternatief bedacht voor een... » Lees meer van 'Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel II: oplossingen'

Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging

De mogelijkheden in de online wereld voor het (AB) testen van zo goed als bijna alles zijn immens. Veel experimenten worden dan ook uitgevoerd en de resultaten daarvan geïnterpreteerd op basis van de regels van nulhypothesetoetsing, “Is het effect significant?”. Een belangrijk aspect in het dagelijkse leven van de online analist... » Lees meer van 'Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging'

Hoe de nieuwe Google Analytics Social Reporting Tool te gebruiken

De nieuwe social media reporting tools van Google Analytics bieden marketeers gratis mogelijkheden om social media in de gaten te houden en te meten. Wij vonden op SocialMedia Examiner een mooi artikel waar je in grote lijnen mee wordt genomen door de nieuwste features. Daarnaast geven ze een aantal bruikbare... » Lees meer van 'Hoe de nieuwe Google Analytics Social Reporting Tool te gebruiken'