Google Analytics data automatisch inlezen in Google Docs -deel 1

Als webanalist ben je elke dag bezig met data en cijfers. Een boel van ons werk is natuurlijk geautomatiseerd, maar als je de data van je analytics in een Excel-file wilt hebben, is dit voor veel mensen toch nog steeds handmatig knip- en plakwerk. Dat kan veel makkelijker! Namelijk door je... » Lees meer van 'Google Analytics data automatisch inlezen in Google Docs -deel 1'

5 manieren om meer inzicht te halen uit webanalyse data

Voor grote organisaties is het niet ongewoon om meer dan een gigabyte aan ruwe web analyse data te genereren, een getal dat voor mediabedrijven makkelijk verdrievoudigt kan worden. Big data lijkt het enige gespreksonderwerp tegenwoordig, dus de hoge heren zijn meer dan ooit geïnteresseerd in geïntegreerde analytics, waarbij het web... » Lees meer van '5 manieren om meer inzicht te halen uit webanalyse data'

Kwaliteitsscore optimaliseren? Gebruik het rapport ‘Zoektermen’!

De kwaliteitscore is afhankelijk van veel verschillende factoren maar niet van het matchtype van het zoekwoord. De zoektermen die matchen aan je zoekwoord spelen dan ook geen enkele rol bij de berekening van de kwaliteitsscore. Maar dit betekent niet dat je gematchte zoektermen niet kan gebruiken bij het optimaliseren van... » Lees meer van 'Kwaliteitsscore optimaliseren? Gebruik het rapport ‘Zoektermen’!'

20 Custom Variables om in Google Analytics te gebruiken

Custom Variables zijn een hele handige manier om je meetresultaten in Google Analytics nog verder te verfijnen. Ondanks de constante uitbreidingen van Google Analytics basispakket, kunnen ze nog steeds het verschil maken tussen ongeveer weten wat je klanten op je website doen, en je klanten leren begrijpen. LunaMetrics deelt 20... » Lees meer van '20 Custom Variables om in Google Analytics te gebruiken'