Beginnen met big data in 8 stappen
Big data is ook wel te vergeleken met een spijsverteringssysteem. Het zo gezien, lijkt de meeste hype rond big data te draaien om Inname en Vertering (het verzamelen en gebruiken van data), ten koste van Absorptie en Assimilatie (nieuwe inzichten creëren en deze inzetten). Een nieuwe tool aanschaffen, deze installeren... » Lees meer van 'Beginnen met big data in 8 stappen'
5 manieren om Google Analytics goed te laten werken
Abraham Lincoln zei ooit: "Als ik acht uur de tijd had om een boom te kappen, dan zou ik zes uur spenderen om mijn bijl scherper te maken." Hetzelfde is te zeggen voor het doen van metingen: het is verschrikkelijk belangrijk om voldoende tijd te besteden aan het uitdenken van... » Lees meer van '5 manieren om Google Analytics goed te laten werken'
Google Analytics data automatisch inlezen in Google Docs -deel 2
Dit is een vervolg op mijn vorige blogpost, waarin ik stap voor stap uitleg hoe je een koppeling kan maken tussen Google Analytics en Google Docs.
In dit deel zal ik een voorbeeld laten zien wat voor gave dingen je er mee kan doen, namelijk het analyseren van een A/B test,... » Lees meer van 'Google Analytics data automatisch inlezen in Google Docs -deel 2'
Google Analytics data automatisch inlezen in Google Docs -deel 1
Als webanalist ben je elke dag bezig met data en cijfers. Een boel van ons werk is natuurlijk geautomatiseerd, maar als je de data van je analytics in een Excel-file wilt hebben, is dit voor veel mensen toch nog steeds handmatig knip- en plakwerk.
Dat kan veel makkelijker! Namelijk door je... » Lees meer van 'Google Analytics data automatisch inlezen in Google Docs -deel 1'
Leuk! Maar waar moet ik beginnen?
Het lijkt niet uit te maken hoeveel conferenties er worden gehouden of hoeveel webinars er worden gehost, het maakt niet uit wat het onderwerp of het aandachtspunt is; de vraag die veruit het meest gesteld wordt aan ion interactive is: "Leuk! Maar waar moet ik beginnen?!"
Of je nu nieuw bent... » Lees meer van 'Leuk! Maar waar moet ik beginnen?'
5 manieren om meer inzicht te halen uit webanalyse data
Voor grote organisaties is het niet ongewoon om meer dan een gigabyte aan ruwe web analyse data te genereren, een getal dat voor mediabedrijven makkelijk verdrievoudigt kan worden. Big data lijkt het enige gespreksonderwerp tegenwoordig, dus de hoge heren zijn meer dan ooit geïnteresseerd in geïntegreerde analytics, waarbij het web... » Lees meer van '5 manieren om meer inzicht te halen uit webanalyse data'
10 tips om winnende testen te ontwerpen
De mogelijkheid om snel de voorkeuren van je bezoekers te leren kennen en je website hieraan aan te passen is een van de belangrijkste redenen dat website testen en website optimalisatie de laatste tien jaar door steeds meer organisaties omarmd zijn. Een andere reden zijn de tools die je kunt... » Lees meer van '10 tips om winnende testen te ontwerpen'
8 Custom Alerts om in Google Analytics te gebruiken
Google Analytics is groot. Heel groot. Daarom kan het dus zomaar zijn dat er veel features zijn die je eigenlijk nooit gebruikt. Custom Alerts is een van die features die misschien niet door heel veel mensen gebruikt worden, maar wel heel handig zijn. Je kunt elke dag veel tijd steken... » Lees meer van '8 Custom Alerts om in Google Analytics te gebruiken'