Kwaliteitsscore optimaliseren? Gebruik het rapport ‘Zoektermen’!

De kwaliteitscore is afhankelijk van veel verschillende factoren maar niet van het matchtype van het zoekwoord. De zoektermen die matchen aan je zoekwoord spelen dan ook geen enkele rol bij de berekening van de kwaliteitsscore. Maar dit betekent niet dat je gematchte zoektermen niet kan gebruiken bij het optimaliseren van... » Lees meer van 'Kwaliteitsscore optimaliseren? Gebruik het rapport ‘Zoektermen’!'

20 Custom Variables om in Google Analytics te gebruiken

Custom Variables zijn een hele handige manier om je meetresultaten in Google Analytics nog verder te verfijnen. Ondanks de constante uitbreidingen van Google Analytics basispakket, kunnen ze nog steeds het verschil maken tussen ongeveer weten wat je klanten op je website doen, en je klanten leren begrijpen. LunaMetrics deelt 20... » Lees meer van '20 Custom Variables om in Google Analytics te gebruiken'

Het effect van locatie op zoekwoordposities in Google Analytics

Zoekresultaten in zoekmachines worden steeds persoonlijker en verschillen per gebruiker. Een eerste positie is niet overal en bij iedereen een eerste positie. Een belangrijke factor waarop variaties in de posities van zoekresultaten bepaald worden is de locatie. Zoekresultaten veranderen op basis van de locatie van waaruit iemand zoekt. Met name... » Lees meer van 'Het effect van locatie op zoekwoordposities in Google Analytics'

Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel II: oplossingen

Dit artikel over steekproeven is een vervolg op het artikel "Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging". Nu helder geworden is wat de problemen zijn met steekproeven, wordt het tijd voor oplossingen. Als basis wordt nog steeds dezelfde case aangehouden: Case: Een marketeer heeft een alternatief bedacht voor een... » Lees meer van 'Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel II: oplossingen'