Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging

De mogelijkheden in de online wereld voor het (AB) testen van zo goed als bijna alles zijn immens. Veel experimenten worden dan ook uitgevoerd en de resultaten daarvan geïnterpreteerd op basis van de regels van nulhypothesetoetsing, “Is het effect significant?”. Een belangrijk aspect in het dagelijkse leven van de online analist... » Lees meer van 'Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging'

Hoe de nieuwe Google Analytics Social Reporting Tool te gebruiken

De nieuwe social media reporting tools van Google Analytics bieden marketeers gratis mogelijkheden om social media in de gaten te houden en te meten. Wij vonden op SocialMedia Examiner een mooi artikel waar je in grote lijnen mee wordt genomen door de nieuwste features. Daarnaast geven ze een aantal bruikbare... » Lees meer van 'Hoe de nieuwe Google Analytics Social Reporting Tool te gebruiken'

Google zet eerste stap om Website Optimizer te integreren in Analytics

Er wordt al lang over gespeculeerd maar afgelopen vrijdag maakte Google dan eindelijk bekend dat Google Website Optimizer geïntegreerd gaat worden in Analytics. Dit betekent automatisch ook het einde van Google Website Optimizer als losse tool op 1 augustus 2012. We are saying goodbye to Google Website Optimizer. The last day... » Lees meer van 'Google zet eerste stap om Website Optimizer te integreren in Analytics'

Wat is Customer Lifetime Value en hoe meet je het in Google Analytics?

Wanneer je Return On Investment meet ben je als webwinkel goed bezig, maar is het mogelijk om je marketingbudget nog effectiever in te zetten voor de lange termijn? Ja dat kan! Met behulp van de Customer Lifetime Value (CLV). CLV is de Key Performance Indicator waarmee de waarde van een... » Lees meer van 'Wat is Customer Lifetime Value en hoe meet je het in Google Analytics?'

Google Analytics Status Dashboard. Het best bewaarde geheim binnen Analytics?

Heb je wel eens van het Google Analytics Status Dashboard gehoord? Grote kans dat je deze vraag met 'nee' moet beantwoorden. Ik merk regelmatig dat men nog nooit van het bestaan van dit dashboard heeft vernomen. Niet vreemd hoor, want Google heeft het niet makkelijk gemaakt dit dashboard via de... » Lees meer van 'Google Analytics Status Dashboard. Het best bewaarde geheim binnen Analytics?'