Wat is het voordeel van de asynchrone tracker van Google Analytics?

Gisteren heeft Google een nieuwe asynchrone tracking code (natuurlijk in bèta) voor Google Analytics aangekondigd. Ik zal proberen uit te leggen waarom dit een interessante ontwikkeling is. Allereerst een korte uitleg wat er allemaal qua communicatie tussen de browser en het datacenter van de betreffende website plaatsvindt, op het moment dat er een pagina wordt opgevraagd.... » Lees meer van 'Wat is het voordeel van de asynchrone tracker van Google Analytics?'

10 best practices voor succesvol testen

De populariteit van online experimenten is de laatste jaren flink toegenomen. Niet in de laatste plaats door de drempelverlaging die de komst van het gratis Google Website Optimizer heeft teweeggebracht. Conversieoptimalisatie en het verbeteren van de online ´experience´ vindt dan ook steeds meer plaats op basis van een wetenschappelijke (en... » Lees meer van '10 best practices voor succesvol testen'

Begrijp goed wat view-through conversions zijn

Afgelopen woensdag maakte Google bekend dat zij voortaan binnen hun adwords display netwerk (banner advertising) ook gaan rapporteren over "view-through conversions". De rillingen liepen meteen over mijn rug vanwege de vele verkeerde interpretaties die op basis van deze gegevens zullen worden gemaakt... Display kan branding waarde hebben In tegenstelling tot tekst advertenties... » Lees meer van 'Begrijp goed wat view-through conversions zijn'