Google Analytics: Advertentie tracking & advanced segments

Zoals veel mensen weten is het mogelijk om Google Adwords advertenties te tracken met Google Analytics en ook het effect hiervan op conversies te zien. Wat minder mensen weten is dat het ook mogelijk is om andere on- en offline advertenties te tracken met Google Analytics via de custom campaign tracking... » Lees meer van 'Google Analytics: Advertentie tracking & advanced segments'

Het meten van Short URLs (tinyurl.com, bit.ly, etc)

URL's van websites kunnen vaak erg lang worden. Bijvoorbeeld wanneer de URL extreem geoptimaliseerd is voor zoekmachines, of wanneer het CMS hele lange (onbegrijpelijke) URL's genereert. De URL kan zonder problemen meer dan 2000 karakters bevatten voordat de eerste browsers (bijvoorbeeld Internet Explorer) er problemen mee krijgen, echter, voor de... » Lees meer van 'Het meten van Short URLs (tinyurl.com, bit.ly, etc)'

Tip: optimaliseer de openrate van je emailcampagne

Voor een website kan een reguliere mailing een belangrijke bron van terugkerende bezoekers zijn, dit doordat het passieve gebruikers opmerkzaam maakt van nieuwe artikelen op de website. Om de effectiviteit van een mailing te optimaliseren kan je naar een aantal conversie punten kijken. Percentage  verstuurde emails welke daadwerkelijk wordt gelezen. Dit wordt... » Lees meer van 'Tip: optimaliseer de openrate van je emailcampagne'