Bijwerkingen van Event Tracking met Google Analytics

Het eerste deel van dit artikel heeft hopelijk duidelijkheid geschept over hoe event tracking werkt en hoe deze gebruikt kan worden. Als dit niet het geval is dan beantwoord ik eventuele vragen graag via de comments. Bijwerkingen van Google Analytics event tracking Wanneer event tracking geïmplementeerd is kunnen globale metrics een... » Lees meer van 'Bijwerkingen van Event Tracking met Google Analytics'

Combineer analytics met searchresultaten

Search, zowel betaald (advertising) als onbetaald (organisch), is zeer belangrijk voor menig website. Dit komt doordat search voor veel verkeer (kan) zorgen. Dit maakt search ook een belangrijk onderdeel binnen analytics. Grofweg kan je zeggen dat analytics op twee manieren bij kan dragen aan betere searchresultaten: De site optimaliseren zodat er... » Lees meer van 'Combineer analytics met searchresultaten'

Prijs en concurrentieanalyse: De invloed van concurrentie en prijs

Welke invloed heeft de prijs van je product én de prijzen van je concurrenten van datzelfde product op je conversie? Kan je deze vraag beantwoorden? Zo ja: held! Zo nee: lees verder, het wordt een mooie dag. Prijsanalyse, prijs is ook gewoon een variabele De prijs van een product is net als... » Lees meer van 'Prijs en concurrentieanalyse: De invloed van concurrentie en prijs'

Excellent Analytics; een Google Analytics plug-in voor Excel

Eind april heeft Google Analytics zijn API openbaar gemaakt. Sommige van ons zijn de laatste tijd hevig aan de slag gegaan om onze eigen PHP en Excel scriptjes in elkaar te timmeren, zodat we zelf meer controle over de data hebben en bepaalde stappen kunnen automatiseren. De Excel plug-in: Excellent... » Lees meer van 'Excellent Analytics; een Google Analytics plug-in voor Excel'

Boeken over webanalyse en conversie optimalisatie

Over 2 dagen exact een jaar geleden schreef ik een artikel over welke vakgerelateerde boeken aanraders zijn om te lezen in je zomervakantie. Inspiratiebron was natuurlijk een artikel van gelijke strekking op marketingfacts.nl(2008), zoals deze ook traditiegetrouw recentelijk weer verscheen(2009). Naar aanleiding van dit laatste artikel ontving ik meerder... » Lees meer van 'Boeken over webanalyse en conversie optimalisatie'