
Sample size bereken met behulp van een impact analyse
Voordat je start met een experiment is het belangrijk dat je weet hoe groot je sample size moet zijn. Helaas kunnen we niet op al onze bezoekers testen en is een sample nodig om van het totaal aantal bezoekers een representatieve groep te kiezen. Maar hoe kies je zo’n groep?... » Lees meer van 'Sample size bereken met behulp van een impact analyse'

Automatiseer je experiment analyse in 9 simpele stappen
In mijn vorige blogposts heb ik geschreven over het automatiseren van experiment analyses en over Sample Ratio Mismatch in experimenten. Ik zou de stickers op mijn laptop geen eer aan doen als ik de twee niet zou combineren en een nieuwe verbeterde experiment analyse tool zou creëren. Daarnaast is het... » Lees meer van 'Automatiseer je experiment analyse in 9 simpele stappen'

Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!
Bij het nemen van een sample, neem je feitelijk een stukje van iets wat representatief is voor het geheel. Bijvoorbeeld van een totale populatie of een volledige dataset met sessies van je website. Maar wat als je tijdens het analyseren van je A/B testen tegen een situatie aanloopt waarin je... » Lees meer van 'Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!'

Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics
“Meten is weten”: dat is hét motto van een groot gedeelte van de data gedreven online marketeers. Deze marketeers verkondigen dat iedere stap en beslissing wordt gebaseerd op data. Toch wordt de doelgroep bij bedrijven in veel gevallen uit de mouw van dezelfde marketeer geschud. Dit vormt een enorm risico... » Lees meer van 'Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics'

E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken
Vraag je je altijd al af of je alerts kan instellen in Google Sheets? Goed nieuws! Dat kan! Deze blog helpt je e-mail alerts zelf in te stellen.
Heb jij bijvoorbeeld een dashboard in Google Sheets gemaakt? Of wil je je A/B-test resultaten niet handmatig monitoren? Er bestaat een custom script... » Lees meer van 'E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken'

Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model
Dit is het tweede artikel van de reeks over digital marketing. In het eerste artikel is de rol van de data analist toegelicht. In dit artikel licht ik toe welke analyse vraagstukken een analist zoal tegenkomt en welke statistische technieken daarbij worden ingezet.
Een handig model om hier te gebruiken is de bekende... » Lees meer van 'Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model'

Hoe meet je de inzet van QR codes?
Als online marketeer of analist wil je zoveel mogelijk meten. Je wilt mooie analyses kunnen maken met concrete resultaten van specifieke marketing acties. Online zijn we heel goed in staat om deze data te verzamelen. Met behulp van analyses over user gedrag en conversie paden kunnen we bijvoorbeeld website conversies... » Lees meer van 'Hoe meet je de inzet van QR codes?'

Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s
Chad Sanderson (Microsoft) gaf tijdens Conversion Hotel 2018 een presentatie over experimenteren op een breder niveau. Hierbij ging hij dieper in op digitale ‘randomized controlled trials' (RCT’s). Oftewel gerandomiseerd gecontroleerde testen.
De representativiteit van je testen is het belangrijkst. De kwantiteit van je testgroep beïnvloedt je kwaliteit niet zolang de verzamelde... » Lees meer van 'Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s'