
Whitepaper: digital marketing analyse
Whitepaper digital marketing analyse door Stephan van Heusden. Download het whitepaper hier!
Deze whitepaper gaat in op digital marketing analyse, waarbij er onderwerpen worden behandeld zoals: Wat doet een digital marketing analist? Hoe word ik een digital marketing analist? Met welke tools ga ik werken? En hoe ga ik het meest... » Lees meer van 'Whitepaper: digital marketing analyse'

Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen
In mijn drie eerdere artikelen over digital marketing analyse besprak ik de rolverdeling binnen het team, de analyses die analisten uitvoeren en de belangrijke rol daarin van data. In dit laatste artikel in deze reeks beschrijf ik de wijze waarop digital marketing analisten hun analyseresultaten in productie kunnen brengen. Daarmee... » Lees meer van 'Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen'

Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie
Het proces van het verzamelen en analyseren van informatie over klanten is
een vereiste geworden voor bedrijven die willen concurreren in het digitale
tijdperk. Naarmate er meer data over de consument beschikbaar is, neemt ook de
mogelijkheid voor bedrijven toe om ze in detail te begrijpen en te benutten.
Organisaties die gebruikmaken van de... » Lees meer van 'Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie'

Sample size bereken met behulp van een impact analyse
Voordat je start met een experiment is het belangrijk dat je weet hoe groot je sample size moet zijn. Helaas kunnen we niet op al onze bezoekers testen en is een sample nodig om van het totaal aantal bezoekers een representatieve groep te kiezen. Maar hoe kies je zo’n groep?... » Lees meer van 'Sample size bereken met behulp van een impact analyse'

Automatiseer je experiment analyse in 9 simpele stappen
In mijn vorige blogposts heb ik geschreven over het automatiseren van experiment analyses en over Sample Ratio Mismatch in experimenten. Ik zou de stickers op mijn laptop geen eer aan doen als ik de twee niet zou combineren en een nieuwe verbeterde experiment analyse tool zou creëren. Daarnaast is het... » Lees meer van 'Automatiseer je experiment analyse in 9 simpele stappen'

Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!
Bij het nemen van een sample, neem je feitelijk een stukje van iets wat representatief is voor het geheel. Bijvoorbeeld van een totale populatie of een volledige dataset met sessies van je website. Maar wat als je tijdens het analyseren van je A/B testen tegen een situatie aanloopt waarin je... » Lees meer van 'Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!'

Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics
“Meten is weten”: dat is hét motto van een groot gedeelte van de data gedreven online marketeers. Deze marketeers verkondigen dat iedere stap en beslissing wordt gebaseerd op data. Toch wordt de doelgroep bij bedrijven in veel gevallen uit de mouw van dezelfde marketeer geschud. Dit vormt een enorm risico... » Lees meer van 'Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics'

E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken
Vraag je je altijd al af of je alerts kan instellen in Google Sheets? Goed nieuws! Dat kan! Deze blog helpt je e-mail alerts zelf in te stellen.
Heb jij bijvoorbeeld een dashboard in Google Sheets gemaakt? Of wil je je A/B-test resultaten niet handmatig monitoren? Er bestaat een custom script... » Lees meer van 'E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken'