
De invloed van VPN op het meten en het weten
Hoe goed ken je jouw klant? Deze clichévraag in de marketingwereld wordt interessanter als we het opkomende consumentengebruik van VPN's (Virtual Private Network) in acht nemen. Voor de niet-ingewijden; met een VPN kan je je schier onherkenbaar door het digitale leven bewegen. Welke invloed heeft deze anonimisering van de gebruiker... » Lees meer van 'De invloed van VPN op het meten en het weten'

Google Tag Manager advanced: triggers en search engine optimization
In het eerste artikel van deze reeks behandelde ik de web analytics toepassingen van Google Tag Manager, in het tweede artikel ging ik verder in op optimalisatie en personalisatie van een website met Google Tag Manager. In dit laatste artikel behandel ik triggers in Tag Manager en laat ik een... » Lees meer van 'Google Tag Manager advanced: triggers en search engine optimization'

Google Tag Manager voor optimalisatie en personalisatie
In het vorige artikel ben ik ingegaan op het inzetten van Google Tag Manager voor webanalytics. Klaar voor de volgende stap? Door css, html en javascript op een website te plaatsen en het gedrag van gebruikers via variabelen en triggers te meten, kan de website direct aan de gebruiker aangepast... » Lees meer van 'Google Tag Manager voor optimalisatie en personalisatie'
Custom funnels genereren in Google Sheets
Google Analytics (GA) biedt een eenvoudige funnel-weergave in de standaard interface, maar deze is beperkt in gebruik. Bovendien heeft deze als grootste bezwaar dat hij alleen te gebruiken is bij vooraf gedefinieerde funnels; data is alleen beschikbaar vanaf het moment dat de funnel is ingesteld. Een nieuwe funnel genereren voor... » Lees meer van 'Custom funnels genereren in Google Sheets'

Haal meer uit Google Tag Manager
Google Tag Manager is cloud software waarmee je op afstand een website kan voorzien van html, javascript en css. Het principe is simpel. Je plaatst eenmalig een script op de website. Vanaf dat moment kan je via dat script de website aanpassen. Superhandig! Tag Manager wordt veel gebruikt voor web... » Lees meer van 'Haal meer uit Google Tag Manager'

Whitepaper: digital marketing analyse
Whitepaper digital marketing analyse door Stephan van Heusden. Download het whitepaper hier!
Deze whitepaper gaat in op digital marketing analyse, waarbij er onderwerpen worden behandeld zoals: Wat doet een digital marketing analist? Hoe word ik een digital marketing analist? Met welke tools ga ik werken? En hoe ga ik het meest... » Lees meer van 'Whitepaper: digital marketing analyse'

Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen
In mijn drie eerdere artikelen over digital marketing analyse besprak ik de rolverdeling binnen het team, de analyses die analisten uitvoeren en de belangrijke rol daarin van data. In dit laatste artikel in deze reeks beschrijf ik de wijze waarop digital marketing analisten hun analyseresultaten in productie kunnen brengen. Daarmee... » Lees meer van 'Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen'

Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie
Het proces van het verzamelen en analyseren van informatie over klanten is
een vereiste geworden voor bedrijven die willen concurreren in het digitale
tijdperk. Naarmate er meer data over de consument beschikbaar is, neemt ook de
mogelijkheid voor bedrijven toe om ze in detail te begrijpen en te benutten.
Organisaties die gebruikmaken van de... » Lees meer van 'Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie'