
De gouden UX tip
Vaak krijg ik de vraag wat nu de best practices zijn op het gebied van UX. En dan het liefst de gouden tips die leiden tot een flinke conversieverhoging. Je weet wel… die tips van “je moet nooit header images of carousels gebruiken”, “oranje buttons werken het best”, “je moet... » Lees meer van 'De gouden UX tip'

De 5 belangrijkste Ranking Factoren van Google op dit moment
Er zijn op deze wereld veel geheimen waar we waarschijnlijk nooit het antwoord op gaan krijgen. ‘Wat gebeurt er in Area 51?’, ‘Wat is het geheime KFC recept?’, maar natuurlijk ook ‘ Welke ranking factoren gebruikt Google?’. Deze laatste vraag houdt online marketeers wereldwijd al jaren bezig. In het begin... » Lees meer van 'De 5 belangrijkste Ranking Factoren van Google op dit moment'

De toekomst van webtracking: browsermakers lusten geen cookies meer
Het tracken van bezoekers op websites is voor marketeers een gebruikelijke werkwijze om de kenmerken en het surfgedrag van deze bezoekers vast te leggen. Op basis daarvan kunnen relevante content en advertenties aangeboden worden. Klinkt logisch, het internet moet ergens van betaald worden, maar het stuit meer en meer op... » Lees meer van 'De toekomst van webtracking: browsermakers lusten geen cookies meer'

De invloed van VPN op het meten en het weten
Hoe goed ken je jouw klant? Deze clichévraag in de marketingwereld wordt interessanter als we het opkomende consumentengebruik van VPN's (Virtual Private Network) in acht nemen. Voor de niet-ingewijden; met een VPN kan je je schier onherkenbaar door het digitale leven bewegen. Welke invloed heeft deze anonimisering van de gebruiker... » Lees meer van 'De invloed van VPN op het meten en het weten'

Google Tag Manager advanced: triggers en search engine optimization
In het eerste artikel van deze reeks behandelde ik de web analytics toepassingen van Google Tag Manager, in het tweede artikel ging ik verder in op optimalisatie en personalisatie van een website met Google Tag Manager. In dit laatste artikel behandel ik triggers in Tag Manager en laat ik een... » Lees meer van 'Google Tag Manager advanced: triggers en search engine optimization'

Google Tag Manager voor optimalisatie en personalisatie
In het vorige artikel ben ik ingegaan op het inzetten van Google Tag Manager voor webanalytics. Klaar voor de volgende stap? Door css, html en javascript op een website te plaatsen en het gedrag van gebruikers via variabelen en triggers te meten, kan de website direct aan de gebruiker aangepast... » Lees meer van 'Google Tag Manager voor optimalisatie en personalisatie'
Custom funnels genereren in Google Sheets
Google Analytics (GA) biedt een eenvoudige funnel-weergave in de standaard interface, maar deze is beperkt in gebruik. Bovendien heeft deze als grootste bezwaar dat hij alleen te gebruiken is bij vooraf gedefinieerde funnels; data is alleen beschikbaar vanaf het moment dat de funnel is ingesteld. Een nieuwe funnel genereren voor... » Lees meer van 'Custom funnels genereren in Google Sheets'

Haal meer uit Google Tag Manager
Google Tag Manager is cloud software waarmee je op afstand een website kan voorzien van html, javascript en css. Het principe is simpel. Je plaatst eenmalig een script op de website. Vanaf dat moment kan je via dat script de website aanpassen. Superhandig! Tag Manager wordt veel gebruikt voor web... » Lees meer van 'Haal meer uit Google Tag Manager'