Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 1

Google Analytics is als analyticspakket steeds interessanter aan het worden om te gebruiken. Waar ik voorheen weinig met mijn Google Analytics account deed (hij stond aan, maar voor de rest gebeurde er weinig) ben ik me nu steeds meer aan het verdiepen in de mogelijkheden die Google Analytics biedt. Ik... » Lees meer van 'Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 1'

Tools, Tools, Tools !

Webanalisten hebben de mogelijkheid om veel verschillende tools te gebruiken om hun website te optimaliseren. Heerlijk! Soms zijn er nog mensen die zoveel mogelijk functionaliteit in één pakket willen hebben, maar gelukkig zijn de meesten niet vies van het gebruik van veel tools. Neem Avinash Kaushik, hij bedacht er zelfs... » Lees meer van 'Tools, Tools, Tools !'

Stop met geschreven rapportages, gebruik screencasts!

Recentelijk als webanalist weer zo'n mooi rapport verzonden met de laatste stand van zaken van de website, het aantal verkopen, het aantal nieuwsbriefaanmeldingen? Hoe dit zich verhoud ten opzichte van vorige week, met mooie rode en groene kleuren voor het sentiment overzicht? Of als manager datzelfde prachtige rapport ontvangen met... » Lees meer van 'Stop met geschreven rapportages, gebruik screencasts!'

In 10 minuten aan de gang met Google Website Optimizer

Bryan Eisenberg is eigenaar van marketing optimalisatie bureau Futurenow en schrijver van het boek "Always be Testing". Dit boek is het handboek voor multi variate testing, middels specifiek Google Website Optimizer. Om gewoon eens te beginnen en te ervaren wat de kracht is van het online testen voor conversie optimalisatie... » Lees meer van 'In 10 minuten aan de gang met Google Website Optimizer'