Maak social media inspanningen meetbaar
Met dank aan Gihaux kwam ik een interessante presentatie tegen over social media metrics ´Measuring the unmeasurable´ die ik graag met jullie wil delen.
Yongfook CEO van Egg.co gaf deze presentatie op Blogout ´09 in Singapore. Hij gaat in op de vraag waarom social media een reputatie heeft om zo moeilijk... » Lees meer van 'Maak social media inspanningen meetbaar'
Google Analytics: Advertentie tracking & advanced segments
Zoals veel mensen weten is het mogelijk om Google Adwords advertenties te tracken met Google Analytics en ook het effect hiervan op conversies te zien.
Wat minder mensen weten is dat het ook mogelijk is om andere on- en offline advertenties te tracken met Google Analytics via de custom campaign tracking... » Lees meer van 'Google Analytics: Advertentie tracking & advanced segments'
Het meten van Short URLs (tinyurl.com, bit.ly, etc)
URL's van websites kunnen vaak erg lang worden. Bijvoorbeeld wanneer de URL extreem geoptimaliseerd is voor zoekmachines, of wanneer het CMS hele lange (onbegrijpelijke) URL's genereert. De URL kan zonder problemen meer dan 2000 karakters bevatten voordat de eerste browsers (bijvoorbeeld Internet Explorer) er problemen mee krijgen, echter, voor de... » Lees meer van 'Het meten van Short URLs (tinyurl.com, bit.ly, etc)'
Test je ´IQ´ voor Google Analytics
Zoals ik al eerder schreef, heb ik begin deze week de Google Analytics Individual Qualification afgerond. Deze kwalificatie is vorige week door Google openbaar gemaakt voor iedereen die interesse heeft in Google Analytics en bestaat uit twee onderdelen: de online cursus en een test.
De cursus
De cursus binnen Google´s Conversion University... » Lees meer van 'Test je ´IQ´ voor Google Analytics'
Tip: optimaliseer de openrate van je emailcampagne
Voor een website kan een reguliere mailing een belangrijke bron van terugkerende bezoekers zijn, dit doordat het passieve gebruikers opmerkzaam maakt van nieuwe artikelen op de website.
Om de effectiviteit van een mailing te optimaliseren kan je naar een aantal conversie punten kijken.
Percentage verstuurde emails welke daadwerkelijk wordt gelezen.
Dit wordt... » Lees meer van 'Tip: optimaliseer de openrate van je emailcampagne'
Neem het juiste conversiepunt met Google Website Optimizer
Een aantal dagen geleden schreef ik een uitgebreid artikel over de methode van aanpak in de optimalisatie van een gehele website. Binnen dit artikel haalde ik het punt aan dat het binnen een a/b of multivariatie test onjuist is om te optimaliseren tot slechts de volgende stap en niet tot... » Lees meer van 'Neem het juiste conversiepunt met Google Website Optimizer'
Inzicht in Google Sitelinks
Net in de periode dat ik mij aan het verdiepen ben in de vastlegging van zoekgedrag van zoekers binnen Google in Google Analytics blijkt Google een update doorgevoerd te hebben in de VS waarbij het onmogelijk wordt om zoekwoorden in Google Analytics vast te leggen. Het probleem is als volgt:... » Lees meer van 'Inzicht in Google Sitelinks'
De 6 geheimen van verleiding
De afgelopen dagen verslond ik het boek Influence van persuasion-professor Robert Cialdini. Hij presenteert daarin 6 wetenschappelijk onderbouwde verleidingstechnieken uit de sociale psychologie. Het boek bracht me op een paar ideeën waarmee websites hun conversie kunnen verhogen. Plus: ik geef praktijkvoorbeelden van Nederlandse sites die de technieken al toepassen.
Als je... » Lees meer van 'De 6 geheimen van verleiding'